به گزارش گروه حوادث رکنا ،‌ محبت جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب گفت: اولین آتش سوزی در دهستان سرقلعه و جگیران بود که آتش در روستا‌های کشور عراق ایجاد شده بود ودراثر وزش باد به منابع طبیعی ومزارع کشاورزی داخل کشور سرایت کرد.
وی اظهار داشت: این آتش سوزی در مزارع کشاورزی و عرصه‌های منابع طبیعی مناطقی از بخش مرکزی شامل تیله کوه، هوان، ترشابه، میان قپی و بیشکان رخ داد و باعث نابودی ۶۰ هکتار از پسماند‌های کشاورزی مزارع گندم (جار) و ۴۰ هکتار از منابع طبیعی شد.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: شب گذشته نیز ۱۷۰ هکتار از پسماند‌های کشاورزی مزارع گندم در مناطق قره بلاغ، پاونار، قلعه گبری، زعفران و حدفاصل بین مسکن مهر تا چهارراه قره بلاغ از حومه سرپلذهاب طعمه حریق شد و در آتش سوخت.
جمالی نیا اظهارداشت: این آتش سوزی که به دلیل وزش تند باد کنترل و اطفاء آن دشوار شده بود پس از ۵ ساعت تلاش مداوم ستاد مدیریت بحران، نیرو‌های امدادی، شهرداری، هلال احمر، آتش نشانی و نیرو‌های مردمی در ساعت ۵ بامداد امروز مهار شد.
وی بیان کرد: در آتش سوزی‌های روز‌های قبل نیز ۱۲۰ هکتار از پسماند‌های کشاورزی و ۲ هکتار از مزاع گندم سرپلذهاب طعمه حریق شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟