تصادف و بارندگی ترافیک را در جاده هراز سنگین کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ علیرضا قدمی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته تصادفات خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشت و فقط منجر به خسارت مالی و آسیب جدی به چندین خودرو شد.
وی با بیان اینکه این حادثه در محدوده تونل وانا اتفاق افتاده است، گفت: ترافیک در این قسمت از جاده هراز سنگین است و تردد به کندی صورت می گیرد.
رئیس پلیس راه مازندران همچنین با اشاره به بارش باران پراکنده در محدوده آب اسک تا پلور افزود: تردد در این مسیر نیز به کندی صورت می گیرد و به مردم و مسافران توصیه می شود به علت لغزنده بودن سطح جاده فاصله قانونی و نکات ایمنی را رعایت کنند.
سرهنگ قدمی گفت: با وجود ترافیک نقطه ای در محور هراز، بر اساس تصمیم پلیس راهور محدودیت های ترافیکی و یکطرفه کردن این محور انجام نشد و پیش بینی می شود در ساعات آینده حجم تردد از میزان کنونی تجاوز نکند.
رئیس پلیس مازندران به تردد پرحجم در محور کندوان هم اشاره کرد و گفت: این محور از ساعتی قبل به سمت استان البرز یکطرفه شده است و رانندگان باید از مسیر جایگزین برای ورود به استان استفاده کنند.
وی وضعیت ترافیکی محور سوادکوه و کیاسر را هم تا حدودی عادی توصیف کرد و افزود که در محور کیاسر تردد خودروها در حد فاصل تاکام تا شهر ساری پرحجم است ولی در سایر نقاط ترافیک روان و عادی است.
کندوان، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ارتباط مازندران با پایتخت و غرب کشور است و محور کیاسر هم ارتباط این استان را با سمنان برقرار می کند. این محور در عین حال یکی از مهم ترین مسیرهای گردشگری مازندران به شمار می رود.
توصیه های پلیسی برای امنیت بیشتر
فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به آغاز فصل تعطیلات تابستانی، گفت: به دلیل حجم بالای تردد، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند.
سرهنگ قدمی افزود: بر این اساس در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب، شاهد بار ترافیکی سنگین در محورهای مواصلاتی مازندران خواهیم بود که لازم است رانندگان و مسافران نکات ایمنی را با جدیت بیشتر رعایت کنند.
وی از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
سرهنگ قدمی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی را دو علت مهم وقوع سوانح رانندگی در جاده های کشور برشمرد.
حدود نیمی از مسیر حدود ۱۷۰ کیلومتری جاده کرج - چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 479816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟