خطر ورود خزندگان به منازل با گرم شدن هوا

مجید علیپور  با بیان اینکه با گرم شدن هوا با ورود حیوانات خزنده از جمله مار به منازل و آتش‌سوزی در مراتع مواجه هستیم، گفت: در سال‌جاری باتوجه به بارندگی‌ها شاهد سرسبزی مراتع بودیم که با گرم شدن هوا این مراتع به سمت خشکی می‌روند و همین مسئله عامل ایجاد آتش‌سوزی در این مناطق است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد اظهار کرد: مردم در صورت مواجهه با حیوانات خزنده از قبیل مار در ابتدا با آتش‌نشانی تماس بگیرند و تا رسیدن مأموران مراقب باشند که این حیوان از دسترس خارج نشود؛ مردم باید به امکان سمی بودن مارها توجه کنند.

وی با اشاره به توصیه‌های برای جلوگیری از وقوع آتش در مراتع و مناطق گردشگری، توضیح داد: عدم توجه به توصیه‌های ایمنی باعث وقوع حوادث می‌شود، می‌توان با پیش‌بینی حوادث احتمالی از وقوع حادثه جلوگیری کرد.

علیپور تأکید کرد: آگاه‌سازی قشر خردسال در مواجه با حوادث می‌تواند در کاهش آسیب مؤثر باشد؛ به همین منظور برگزاری دوره‌های آموزش مجازی و حضوری در ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی، مدارس و ... برای تمامی افرادی که تمایل به یادگیری موارد ایمنی دارند، انجام می‌شودبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟