مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: زلزله 3.9 ریشتری صبح امروز حومه آرادان را در استان سمنان لرزاند؛ اما خسارتی از آن گزارش نشده است.

ایرج رئیسیان  اظهار داشت: بر اساس گزارش دریافتی، زمین‌‌لرزه نسبتاً بزرگی صبح امروز حومه آرادان از توابع استان سمنان را لرزاند؛ ولی خسارت‌ مالی و جانی نداشت؛ گرچه در حال بررسی دقیق‌تر موضوع هستیم.

وی ادامه داد: این زمین‌‌لرزه در ساعت هفت و 15 دقیقه و 22 ثانیه صبح امروز به وقت محلی با بزرگای 3.9 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین رخ داده که کانون آن، منطقه کهن‌آباد بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.39 درجه و طول شرقی 52.47 درجه ثبت شده است.

رئیسیان با بیان اینکه این زلزله در عمق 12 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است، گفت: این زلزله در 16 کیلومتری آرادان، 22 کیلومتری گرمسار و 33 کیلومتری کیلان استان تهران رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: نیروهای مدیریت بحران استان سمنان هم‌اکنون در آمادگی خوبی به سر می‌برند؛ هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان صورت گرفته است و دستگاه‌های فعال در ستاد بحران از امکانات خوبی برخوردارند.

به گزارش فارس؛ وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری سمنان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟