آتش سوزی در بندر رستمی بخش دلوار مهار شد

به گزارش رکنا، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: حادثه آتش سوزی ساعت ۲۳:۵۵ شنبه شب در بندر رستمی آغاز و ۵۵ دقیقه بامداد یکشنبه مهار شد.
جهانگیر دهقانی افزود: در این حادثه یک فروند لنج کامل سوخت و یک لنج دیگر ۲۰ تا ۳۰ درصد آسیب دید.
وی ادامه داد: هر دو لنج فایبرگلاس و تجاری بودند، اما در هنگام حادثه بار نداشتند و برای تعمیرات در اسکله پهلو گرفته بودند.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به بهره مندی از همه ظرفیت‌‎ها برای مهار آتش، بیان کرد: خودرو آتش نشانی از دلوار و بندر بوشهر و شناور آتشخوار از بندر عامری (در نزدیکی بندر رستمی) برای خاموش کردن آتش به بندر رستمی اعزام شد؛ همچنین از پمپ آب شیلات هم برای مهار آتش استفاده شد.
دهقانی گفت: بنادر و دریانوردی، شیلات، فرمانداری تنگستان، شهرداری دلوار و مرزبانی همه همکاری کردند تا از سرایت آتش به لنج‌های دیگر جلوگیری شود.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر افزود: علت حادثه مشخص نیست و در دست بررسی است.
وی بر استقرار امکانات لازم برای اطفای حریق در بندر‌های استان تاکید کرد و از مالکان شناور‌های صیادی و تجاری نیز خواست امکانات لازم برای خاموش کردن آتش در شناور خود داشته باشند و نکات ایمنی از جمله فاصله میان لنج‌ها هنگام پهلوگیری را رعایت کنند.
از سرایت آتش به ۲۰ فروند لنج جلوگیری شد
در همین حال مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: در پی آتش سوزی یک فروند موتور لنج باری در حوضچه بندر رستمی و سرایت آتش به موتور لنج دوم، بلافاصله تیم‌های امدادی این اداره کل وارد عمل شدند و با حضور به موقع شناور آتشخوار فرهام و ناجی۲۰ در همان ساعت اولیه، آتش تحت کنترل قرار گرفت و از رسیدن آتش به ۲۰ فروند لنج دیگر جلوگیری شد.
سیاوش ارجمند زاده افزود: برای مهار سریع‌تر آتش، دو دستگاه خودرو آتش نشانی نیز از بندر بوشهر به منطقه اعزام شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته پمپ‌های اطفای حریق از بندر بوالخیر نیز به بندر رستمی انتقال یافت.
وی ادامه داد: این آتش سوزی هیچ تلفات جانی نداشت و هیچگونه انفجاری نیز صورت نگرفت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: بلافاصله پس از مهار آتش سوزی، کارشناسان این اداره کل بررسی علت وقوع حادثه را آغاز کرده‌اند که به محض مشخص شدن، اطلاع رسانی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟