862 نفر قربانی تصادفات جاده‌ای نوروز 98 بودند

دکتر پریچهر خزعلی درجلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد اظهار کرد: شمار جانباختگان سال گذشته ۱۱۰۹ نفر بود که کاهش۲۲.۳ درصدی را در سال‌جاری نشان می‌دهد.
خزعلی با بیان اینکه ۱۷۸ نفر از جانباختگان در محورهای درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند گفت: ۶۰۵ نفر نیز در محورهای برون‌شهری کشته شده‌اند. ۵۰ نفر از جانباختگان مربوط به محورهای روستایی بوده و مابقی مربوط به دیگر محورها بوده است.
وی با اشاره به استان‌های دارای بیشترین جانباخته حوادث رانندگی در نوروز امسال اظهار کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان و تهران به ترتیب با ۷۶، ۶۴،۶۴، ۵۶، ۴۶ و ۴۶مورد فوتی بیشترین جانباخته حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته وی استان‌های ایلام، گلستان و چهارمحال و بختیاری بیشترین کاهش آمار جانباختگان تصادفات رانندگی را داشتند و استان‌های بوشهر، اردبیل، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی بیشترین افزایش را طی این مدت به خود اختصاص داده‌اند.
شهریار افندی‌زاده نماینده شهرداری تهران نیز در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرکت آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری تهران برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در آماده‌باش کامل خواهد بود اما با توجه به تقارن مراسم ۱۴ خرداد با آخرین روز از ماه مبارک رمضان لازم است برنامه‌ریزی جدی در این زمینه انجام شود.
وی با بیان اینکه بخش‌های مختلف شهرداری در آماده‌باش هستند، گفت: مترو آمادگی لازم را دارد و فاصله حرکت قطارها حدود چهار دقیقه خواهد بود و تلاش می‌کنیم تا ترددها به طور منظم انجام شود.
وی افزود: هماهنگی لازم با دیگر بخش‌های شهرداری نظیر اتوبوس‌رانی، خدمات شهری، آتش‌نشانی و… نیز انجام شده که جزئیات آن انجام می‌شود.
افندی‌زاده با اشاره به وقوع تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها نیز گفت: در مورد حومه شهر تهران شهرداری تهران آماده هر گونه هماهنگی و همکاری با پلیس است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟