ممنوعیت فعالیت پارکبانان/ سرقت لوازم خودرو در صدر انواع سرقت‌ها

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای اولین مرحله از طرح‌های پلیس آگاهی با عنوان کاشف در جمع خبرنگاران گفت: اولین مرحله از طرح‌های پلیس آگاهی در سال ۹۸ با عنوان کاشف از چند روز گذشته در شهر تهران اجرا شده و با کارهای اطلاعاتی و تلاش‌های کارآگاهان این پلیس، این مرحله از عملیات منجر به دستگیری ۱۶۵ نفر از سارقان و مجرمان حرفه‌ای که در حوزه سرقت منازل، خودرو و لوازم خودرو، زورگیری، کیف‌قاپی و جیب‌بری فعالیت می‌کردند.
وی ادامه داد: این سارقان به صورت باندی عمل می‌کردند و مأموران پلیس آگاهی موفق شدند در این مرحله از عملیات طرح کاشف ۳۹ باند سرقت را منهدم و تمامی اعضای این باندها را دستگیری کنند که این افراد تاکنون به دو هزار و ۲۳۰ فقره انواع سرقت اعتراف کرده‌اند.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه مالباختگان‌شناسایی شده و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت اموال سرقتی به صاحبانشان عودت داده شود، گفت: با اجرای طرح‌های عملیاتی تلاش می‌کنیم وضعیت مطلوبی در سطح شهر تهران ایجاد کنیم. خوشبختانه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در حوزه کشف جرایم ۱۳ درصد افزایش کشف جرم را داشتیم و همچنین از ابتدای سال تاکنون با کاهش سه درصدی وقوع جرایم روبه‌رو بوده‌ایم. شهر تهران در موضوع وقوع جرایم رتبه آخر را در بین استان‌های کشور را داشته و همچنین با توجه به اقدامات خوب پلیس در خصوص کشف جرم نیز در بین استان‌های کشور از رتبه مطلوبی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: در این مرحله از طرح کاشف ۷۱ نفر از سارقان به عنف، کیف‌قاپی، سرقت محموله، مأموران قلابی و زورگیر دستگیر شده‌اند و تعداد ۲۶ باند نیز از این سارقان منهدم شده است. همچنین درخصوص سارقان منازل موفق به دستگیری ۲۴ نفر که شامل ۱۱ باند بودند، شدیم. این سارقان در مناطق شمالی شهر تهران اقدام به سرقت می‌کردند.
رئیس تهران بزرگ با تأکید بر اینکه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در تهران در صدر سرقت‌ها قرار دارد، گفت: در این مرحله ۴۳ نفر که شامل ۱۸ باند لوازم خودرو، خودرو و موتورسیکلت‌شناسایی و دستگیر شدند. همچنین هفت نفر جاعل و کلاهبردار که در قالب سه باند فعالیت می‌کردند منهدم شدند.
سردار رحیمی درخصوص قاتلان دستگیر شده در این طرح نیز گفت: در طرح کاشف پنج قاتل‌شناسایی و دستگیر شده‌اند. پلیس آگاهی درخصوص‌شناسایی و دستگیری قاتلان در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. همچنین درخصوص پرونده قتل حاجیان (وکیل دادگستری) به مراحل خوبی رسیده‌ایم که در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
رئیس پلیس پایتخت با هشدار به محکومان فراری گفت: محکومان فراری بدانند که پلیس با تشکیل قرارگاه و بسیج مأموران آگاهی در تلاش برای‌شناسایی محکومان فراری و محکومانی هستند که با ارائه سند از زندانمرخصی گرفته و دیگر بازنگشته‌اند و محکومان یا خود را به پلیس معرفی کرده و یا به زندان بازگردد.
سردار رحیمی با بیان اینکه در مجموع در این شهر ۱۶۵ سارق حرفه‌ای‌شناسایی و دستگیر شده‌اند، گفت: بالغ بر ۷۳ درصد سارقان در اولین مرحله از طرح کاشف سابقه‌دار بوده و به زندان رفته‌اند و مابقی سارقان برای اولین بار مرتکب جرم شده‌اند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به آغاز عملیات ویژه پلیس آگاهی در تهران تصریح کرد: از امروز گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی در تهران فعال می‌شود و این گروه ویژه با بهره‌گیری از ۳۰دستگاه موتورسیکلت و خودرو مأموریت خود را در زمینه خفت‌گیری زورگیری و غیره با استفاده از افسران ویژه عملیات پلیس آگاهی در سراسر شهر تهران اجرا خواهند کرد.
سردار رحیمی درخصوص فعالیت پارکبانان نیز گفت: هرگونه فعالیت پارکبانان ممنوع است و ما چیزی به عنوان پارکبان در تهران نداریم و چنانچه قرار باشد این افراد فعالیت کنند، پلیس قطعاً اعلام خواهد کرد در غیر این صورت شهروندان در صورت مشاهده پارکبانان با ۱۱۰ تماس بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟