عامل تصادفات در محور قدیم ساوه ـ همدان مشخص شد

رضا عزیزی بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک استان با بیان اینکه 5 هزار 320 کیلومتر راه‌های استان است اظهار کرد: سال 96 در جاده‌های استان 149 میلیون و 960 نفر تردد داشتند که سال 97 به بیش از 180 میلیون نفر رسید و افزایش 30 درصدی داشت.

وی با بیان اینکه سال 97 در 277 فقره تصادف 322 نفر در همدان فوت کردند گفت: در این سال از 2 هزار و 28 فقره تصادف جرحی بیش از 4 هزار نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه سال گذشته با کاهش 47 فوتی تصادفات نسبت به سال 96 مواجه شدیم افزود: دو درصد تصادفات جرحی افزایش داشت.

وی با اشاره به آمار تصادفات در پاسگاه‌های استان گفت: سال 97 در پاسگاه جوکار 78 نفر در اثر تصادفات فوت کردند که 16 نفر نسبت به سال 96 افزایش داشت.

عزیزی با بیان اینکه در پاسگاه همدان ـ جوکار 16 مورد فوتی کاهش داشته است افزود: در پاسگاه رزن 31 نفر در سال 96 در اثر تصادف فوت کرده‌اند که در سال 97 به 29 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در آزادراه همدان سال96، 24 و سال گذشته 23 نفر در اثر تصادف فوت کرده‌اند خاطرنشان کرد:‌ 13 درصد در مجموع تصادفات فوتی کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 51 نفر در محل حادثه تصادف فوت کردند افزود:‌ در این سال یک نفر حین انتقال و 48 نفر در بیمارستان فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه سواری، کامیون، وانت بار و موتورسیکلت به ترتیب بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌‌دهند گفت: بیشترین علت تصادف عدم توجه به جلو

و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه گزارش می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه عدم رعایت حق تقدم از دیگر عوامل افزایش تصادفات است که نیاز به اصلاح دوربرگردان‌ها دارد افزود: سال گذشته 59 درصد تصادفات در محور اصلی، 21 درصد در جاده‌های روستایی و 20 درصد جاده‌های فرعی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در ساعت 16 تا 20 رخ داده است گفت: 70 درصد تصادفات از ساعت 12 ظهر تا 10 شب ثبت شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه 31 تا 45 ساله‌ها بیشترین تصادفات را شامل شده‌اند افزود: 76 درصد آمار متوفیان را مردان و 24 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سال 96، 19 عابرپیاده در اثر تصادف فوت کردند که سال 97 افزایش داشت و به 31 نفر رسید و این رشد 12 نفری را نشان می‌دهد گفت: سال 96 تعداد 82 نفر با تصادف موتورسیکلت فوت کرده‌اند که در سال 97 به 49 نفر رسیده است.

عزیزی با بیان اینکه سال گذشته محور همدان و کرمانشاه 11 درصد از تصادفات را شامل شده است خاطرنشان کرد: محور رزن ـ همدان 6 درصد، آزادراه چهار درصد، آورزمان سه درصد، جاده قدیم ساوه ـ همدان دو درصد و محور غار علیصدر نیز سه درصد تصادفات فوتی و جرحی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه در محور همدان ـ کرمانشاه 254 فقره تصادف رخ داده که 437 نفر مجروح و 33 نفر فوت کرده‌اند گفت: در این محور نیاز به حفاظ میانی است که از تصادفات رخ به رخ جلوگیری شود.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه سال گذشته در محور همدان 23 فوت کردند و 226 نفر مجروح افزود: در آزادراه نیز 23 نفر فوت کردند و 144 نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه در محور اراک 14 نفر فوت کردند و 141 نفر مجروح‌ شدند افزود:‌ در محور غار علیصدر 11 نفر فوت کردند و بیشترین تصادفات در محورها از نوع واژگونی بود.

عزیزی تعدیل شیب شیروانی را در برخی از مسیرها را لازم دانست و گفت: برخی از دوربین‌های کنترل سرعت سرقت شده و برخی‌ها از کار افتاده‌اند که باید اصلاح شوند.

وی با تاکید به نصب نیوجرسی در برخی محورها و اصلاح تابلو حد سرعت خاطرنشان کرد: تبدیل محور جاده اصلی به بزرگراه از بلوار نجفی تا بهار مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راه همدان با بیان اینکه عمده تصادفات محور رزن واژگونی خودرو گزارش شده است افزود: در آزادراه کربلا اقدامات زیادی انجام شده و ایمن‌ترین جاده استان است اما عمده مشکل موجود خواب‌آلودگی رانندگان حین رانندگی عنوان شده که امیدواریم دو استراحتگاه در این مسیر ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه با قیمت بالای عوارض در آزادراه‌ اکثر کامیون و تریلی‌ها از محور قدیم ساوه ـ همدان عبور می‌کنند که شاهد تصادفات وحشتناکی هستیم هرچند تعداد کم است گفت: نیاز به اصلاح جاده قدیم ساوه ـ همدان و رفع موانع است.

عزیزی در محور ملایر به اراک اصلاح شیب شیروانی، تعریض پل، اصلاح دوربرگردان و نصب نیوجرسی را لازم دانست و افزود: در محور نهاوند به کنگاور اصلاح تابلوهای حد سرعت، تعریض پل‌ها و نصب نیوجرسی در قسمتی که تعریف شده لازم است.

وی با بیان اینکه در محور ملایر به آورزمان 20 نفر سال 97 در اثر تصادف فوت کردند افزود: در این محور اختلاف ارتفاع وجود دارد که نیاز به تعریض شیب و نصب نیوجرسی است.

رئیس پلیس راه استان همدان از شناسایی 70 نقطه حادثه‌خیز و رفع مشکلات 18 نقطه خبر داد و افزود: امسال 13 نفر در جاده‌های همدان فوت کردند که عمده جان باختگان بومی بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین فوتی‌ها استان با توجه به میزان ترددها در آزاد راه پیش‌بینی می‌شد اما خوشبختانه آمار کم بود و یک نفر شد خاطرنشان کرد:‌ تصادفات درون شهری به برون شهری در کشور اغلب سه به یک است اما در همدان پنج به یک گزارش می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟