پرش خودرو از یانگ تسه / 9 حادثه در جهان

بنابر اعلام مقامات محلی، امدادگران توانسته‌اند سه جسد را در محل حادثه شناسایی کنند. همچنین ۳۳ نفر از سرنشینان این قایق نجات پیدا کرده‌اند. رئیس‌جمهوری کنگو گفته جزئیات رسیدگی به این حادثه را با دقت کامل بررسی خواهد کرد تا مقصران شناسایی شوند. وقوع چنین حوادث مرگباری در کنگو متداول است زیرا بیشترین جابه‌جایی مسافران با قایق انجام می‌شود و در اکثر مواقع تعداد سرنشینان قایق‌ها بیش از ظرفیت مجاز آن است.
تعطیلی مدارس کلرادو با تهدید یک دختر
پلیس امریکا در حال جست‌وجو برای یافتن دختری ۱۸ ساله است که با تهدید به تیراندازی در مدارس باعث تعطیلی و آماده‌باش ۱۹ مدرسه در ایالت کلرادو امریکا شده است. به گزارش سی ان ان، این دختر که «سول پاییس» نام دارد تهدید به تیراندازی در مدارس ایالت کلرادو کرده است.
ایالت کلرادو نیز به دبیرستان کلومباین و ۱۸ مدرسه دیگر اعلام آماده‌باش کرده و این مدارس به صورت موقت تعطیل شده‌اند.
فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) گفت که این دختر به کلرادو مهاجرت کرده و تحقیقات نشان می‌دهد که او پیش از آن اقدام به تهیه اسلحه کرده است.
پاییس در شهر دنور مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کلرادو اظهاراتی تهدیدآمیز مطرح کرده، اما نگفته که هدفش کدام مدرسه است.
ایده جالب یک زوج برای درخواست کمک 
یک زوج استرالیایی که در منطقه باتلاقی پوشیده از تمساح‌های خطرناک به دام افتاده بودند برای درخواست کمک از ایده جالبی استفاده کردند. به گزارش دیلی میل، این زوج با حرکت خودرویشان روی شن‌های ساحلی کلمه «کمک» را نوشتند. تصاویر هوایی از منطقه ساحلی – باتلاقی نشان می‌دهد که لاستیک خودرو آنها مانند قلمی بزرگ کلمه کمک را نوشته تا آنها بتوانند پیام کمک‌شان را به دیگران مخابره کنند. آنها که برای ماهیگیری به این منطقه آمده بودند از حضور تمساح‌ها و منطقه باتلاقی بی‌خبر بوده و در این خلیج عجیب به دام افتاده بودند.
کشف 7/5 تن عاج قاچاق
اداره گمرک چین محموله بزرگی از 2750 عاج فیل به وزن 7.5 تن را از قاچاقچیان کشف کرد. به‌گزارش یاهو، چین از سال 2017 میلادی فروش عاج را ممنوع اعلام کرد و با وجود تلاش‌های مقام‌های این کشور همچنان محموله‌های بزرگ عاج به این کشور قاچاق می‌شود. «سون زی» از اداره مبارزه با قاچاق در این باره گفت:«این بزرگ‌ترین محموله قاچاق عاج فیل در کشور است که تحت بررسی قرار دارد. مأموران ما 20 مظنون را در این ارتباط بازداشت کرده‌اند.»
تأخیر پرواز به خاطر اعتقاد خرافی یک زن 
یک زن چینی در سفر خود به مغولستان برای در امان ماندن از بلایا 6 سکه فلزی را درون موتور هواپیما انداخت. به گزارش میرر، این زن 66 ساله که «یانگ» نام دارد در فرودگاه بین‌المللی «هوچوت باتا» مغولستان از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد. متهم پس از دستگیری ادعا کرده برای ایمنی بیشتر هنگام سفر سکه‌ها را به موتور انداخته است. اما کارکنان فرودگاه متوجه این ماجرا شده و پس از تخلیه مسافران از هواپیما سکه‌ها را از داخل موتور زیر بال هواپیما خارج کرده و پرواز با 2 ساعت تأخیر انجام شد.
قتل نوعروس به دست داماد هندی
داماد هندی که پس از بریدن سر تازه عروس آن را در کیسه یونجه گذاشته بود توسط مأموران پلیس دستگیر شد.
به‌گزارش دهلی نیوز، این مرد قاتل اهل «تامیل نادال» بوده و فقط 8 ماه از ازدواجش گذشته است.
بنا بر گزارش‌های پلیس، مرد همواره توهم داشته که زنش پنهانی با شخص دیگری ارتباط داشته است. گفتنی است چند تن از همسایگان هنگامی که این مرد قصد داشت جسد زنش را با موتور منتقل کند متوجه ماجرا شده و موضوع را به پلیس خبر دادند.
نبرد خونین اسب‌های آبی
مبارزه خونین دو اسب آبی بر سرقلمرو در شرق بوتسوانا سوژه عکاس حیات وحش شد. به‌ گزارش دیلی میل، «کارون استیل» عکاس 54 ساله انگلیسی این مبارزه را بسیار خطرناک و هیجان‌انگیز توصیف کرده است. در طول نبرد اسب آبی نر بارها به عقب رانده شده و با تلاش زیاد سعی می‌کرد تا رقیب را از میدان به‌در کند. در نهایت یکی از اسب‌های آبی از میدان به در شده و محوطه را در اختیار رقیب قرار داد.
پرش خودرو از یانگ تسه
پرش راننده چینی با خودرواش از روی رودخانه یانگ تسه نام او را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. به گزارش دیلی استار، «لی کیلانگ»40 ساله با سرعت زیاد سوار بر خودرواش ازعرض 76 متری رودخانه عبور کرد. «لی» تاکنون سه بار نام خود را در گینس ثبت کرده و رکورددار شده است.
جشنواره آب بازی با فیل‌ها
هر ساله با شروع سال نو جشنواره آب بازی با حضور مردم و فیل‌های آب‌پاش در خیابان‌های یونئان جنوب شرقی چین برگزار می‌شود.
به گزارش شینهوا، در طول جشنواره فیل‌ها با خرطوم خود آب را از سطل‌های بزرگ برداشته و به سمت مردم می‌پاشند.
به عقیده مردم آب سرمنشأ برکت و ثروت و پاکی است که با شروع سال نو حس خوب زیستن با شادی را به ارمغان خواهد آورد.
این جشنواره نخستین بار در تایلند برگزار شده و اکنون در دیگر کشورها نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟