زخمی‌شدن دو نیروی پلیس و یک آتش‌نشان در کلیسای نوتردام

به گزارش گروه ترجمه رکنا، بنابر اعلام ایستگاه آتش‌نشانی پاریس، پایتخت فرانسه، در حادثه آتش‌سوزی هولناکی که شب گذشته در کلیسای تاریخی این شهر روی داد دو افسر پلیس و یک آتش‌نشان زخمی شدند.

ایستگاه آتش‌نشانی پاریس در حساب توئیتری خود اعلام کرد دو پلیس و یک آتش‌نشان در این حادثه آسیب دیدند.

پیش از این یک مقام دولت فرانسه گفته بود هنوز هیچ گونه موارد جرح و صدمه از آتش‌سوزی کلیسای نوتردام گزارش نشده است.

شب گذشته (دوشنبه) آتش‌سوزی هولناکی در کلیسای نوتردام به وقوع پیوست که باعث فروریختن برج ناقوس و سقف این کلیسای متعلق به قرون وسطی شد. سقف این کلیسا که مربوط به قرن سیزدهم بود کاملا سوخته است. اما جالب آن است که شانزده مجسمه با ارزش گوتیک را پنج روز پیش به دلیل تعمیرات از این کلیسا خارج کرده بودند.

سخنگوی کلیسای نوتردام در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد پس از فرو ریختن برج ناقوس، آتش به تمام بدنه ساختمان کلیسا سرایت کرد. هنگام بروز آتش‌سوزی کارگری در محل حادثه حضور نداشت.

بنا به گفته کارشناسان فرانسوی، رساندن آب به قسمت‌های فوقانی کلیسای نوتردام که ارتفاع زیادی دارد، کار بسیار پیچیده‌ای بود. ارتفاع برج کلیسا 96 متر است. در پی این حادثه مناطق اطراف کلیسا تخلیه شد.

کلیسای جامع نوتردام در جزیره سیته بر روی رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال 13 میلیون نفر از این کلیسا بازدید می‌کنند. بخشی از این کلیسا توسط جنگل احاطه شده است.

نتایج اولیه تحقیقات نشان می‌دهد آتش‌سوزی در این کلیسا عمدی نبوده و احتمالا هنگام تعمیرات در ساختمان آن رخ داده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟