محمد تقی‌زاده در جلسه ستاد بحران آموزش و پرورش خوزستان که امروز، دوشنبه (۱۹ فروردین ماه) برگزار شد اظهار کرد: ۱۴ شهر شامل دزفول، شوش، شاوور، شوشتر، باوی، اهواز، کارون، حمیدیه، شادگان، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، هویزه و بستان توسط سه رودخانه کارون، دز و کرخه دچار سیل شده‌اند.

وی افزود: در مجموع ما در این شهرها ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ دانش‌آموز داریم. براساس آخرین آماری که تاکنون دریافت کرده‌ایم، در مجموع ۸۵ مدرسه در جریان اتفاقات اخیر تخریب شده‌اند. همچنین ۱۶۰ مدرسه آسیب دیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲۰۷ مدرسه، یک اردوگاه و یک سالن ورزشی در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است که در مجموع ۱۴ هزار نفر تاکنون در مدارس ما اسکان داده شده‌اند. 14 منطقه سیل زده بین معاونان تقسیم شد و در اولین اقدامی که صورت گرفت ستاد بحران در آموزش و پرورش تشکیل و در مناطق ما نیز ستاد امداد فرهنگیان و جمع آوری کمک‌ها تشکیل شد. در هر منطقه‌ای اقلام مورد نیاز جمع‌آوری و به مناطق ارسال شدند.

تقی‌زاده افزود: راه اندازی آشپزخانه و توزیع غذای گرم بین مردم یکی از اقدامات مهم بود. اغلب آشپزخانه‌هایی که راه‌اندازی شده بود توسط فرهنگیان اداره می‌شد. توزیع وسایل ورزشی بین دانش‌آموزان اردوگاه‌ها واقع در مدارسی که سیل زدگان اسکان پیدا کرده بودند، یکی دیگر از اقدامات مناسبی بود که انجام شد، اجرای برنامه‌های شاد با همکاری کانون پرورش فکری نوجوانان در استان نیز یکی دیگر از این اقدامات بود. راه‌اندازی حمام و سرویس‌های بهداشتی سیار توسط آموزش و پرورش نیز با همکاری اداره کل نوسازی مدارس انجام شد. آموزش و پرورش یکی از ارگان‌هایی بود که تمام تلاش خود را انجام داد تا کمک‌های لازم را تا جایی که می‌توانست به دست مردم برساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟