کشف و معدوم سازی بیش از ۶۵ تن موادغذایی غیربهداشتی

 احمد آخوندی با اشاره به اهمیت نقش کارشناسان بهداشت محیط در حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه، اظهار داشت: اقدامات به‌ موقع کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دیّر طی بازدیدهای روزانه در سطح عرضه و کشف این حجم از مواد غذایی فاسد و جلوگیری از توزیع آن، نقش به سزایی در حفظ سلامت عموم مردم داشته است.

وی افزود: در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت پذیرفت که در نتیجه این بازرسی‌ها ۶۵ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم مواد غذایی اعم از مواد غذایی فاسد، تاریخ ‌مصرف گذشته و فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت کشف و معدوم شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: در همین مدت نیز هزار و ۲۴۰ بار نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام‌ شده است که پس از انجام آزمایش‌های مربوطه تعداد ۱۱۲ مورد آن غیر قابل ‌مصرف انسانی تشخیص داده شد.

آخوندی با تأکید بر اهمیت سلامت مواد غذایی گفت: در سال گذشته تعداد ۸۹ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و پس از طی مراحل قانونی ۱۷ واحد پلمپ شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین اقلام جمع‌آوری ‌شده شامل مواردی از قبیل رب گوجه‌فرنگی، کیک، لبنیات، آلوچه و لواشک، آب‌میوه‌های غیربهداشتی و پفک بوده است.

رییس شبکه بهداشت دیّر تصریح کرد: عدم شرایط مناسب نگهداری و مشخصات بهداشتی و تاریخ انقضاء از عمده دلایل توقیف و معدوم‌سازی اجناس کشف ‌شده بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟