۱۰۰ نقطه از محورهای مواصلاتی گلستان در سیلاب تخریب شد

خداداد مقبلی ظهر پنجشنبه در بازدید از مناطق سیل‌زده استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای شروع سیلاب، جاده مسیر گمیشان- خواجه نفس مسدود و متاسفانه در ۱۸ نقطه این محور برش داده شد.

وی در ادامه افزود: با بالا آمدن آب در بخشی از مسیر جاده و مسدود شدن آن کار امدادرسانی با قایق انجام می‌شد که بسیار سخت بود و تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت تا این مسیر بازگشایی شود.

مقبلی ادامه داد: با تلاش‌های نیروهای راهداری و سپاه در ۱۸ نقطه پل‌های موقت برای ارتباط بین این دو شهر صورت گرفت که خوشبختانه بعد از ۴۸ ساعت کار جهادی این مسیر بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این پل‌ها کم‌عرض بوده محدودیت ترافیکی صورت گرفته تا کار امدادرسانی با سرعت بیشتری انجام شود.

مقبلی گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از سیلاب و آبگرفتگی به داخل شهر و روستاها بیش از ۱۰۰ نقطه مسیر ارتباطی گلستان توسط افراد محلی برش عرضی ایجاد شده که به صورت موقت پل‌های کم عرض برای تردد احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسیرهای ترانزیتی و اقتصادی گلستان مسیر آق‌قلا- اینچه‌برون است که این محور هم در هشت نقطه برش خورده و در حال حاضر مسدود است که البته احداث پل برای ایجاد مسیر موقت در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: با توجه به اینکه این پل‌ها کم عرض بوده و به صورت موقت است، بعد از فروکش کردن آب، اقدامات اساسی برای ایمنی مناسب در راستا تردد در این مسیر انجام می‌شود.

وی در ادامه با توجه به تخریب محورهای مواصلاتی و ابنیه فنی راه های استان در سیل اخیر گلستان و آسیب های اساسی که بر اثر آب گرفتگی به راه های بین شهری و روستایی وارد شده است بیان کرد: برخی از خسارت ها به راه های استان طی دوران بعد از فروکش کردن آب نمایان خواهد شد و با توجه به جنس خاک مناطق سیل زده در آینده باید برخی راه ها تخریب، زیرسازی و آسفالت شوند.

لازم به ذکر است بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی و ماموریت مهندس حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، خداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تاریخ ۲۸ اسفند ماه برای مدیریت اتاق بحران راهداری و تسریع در امدادرسانی مناطق سیل زده استان گلستان و هماهنگی با مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در استان گلستان مستقر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟