۸۱۰ کیلومتر از راه های ایلام دچار خسارت شدند

محمدرضا رضایی  اظهار داشت: در پی بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب‌ها، ۸۱۰ کیلومتر از راههای استان دچار خسارات شدند.

وی گفت: علاوه بر این ۲۷ دستگاه پل تخریب و به ۷۵۰ دستگاه پل آسیب‌های جدی وارد شده که میزان خسارت اولیه بالغ بر یک هزار میلیارد ریال تخمین داده می‌شود.

وی بیان داشت: برنامه ریزی های لازم جهت تسریع در رفع خرابی‌های ناشی از سیل با هماهنگی مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی به شرح ذیل صورت گرفته است.

رضایی عنوان کرد: ماشین آلات راهداری و راه و شهرسازی که از دیروز در محور مهتابی- گرزلنگر مستقر شدند حداکثر تا فردا ارتباط و دسترسی به بخش ماژین را برقرار کنند و پس از آن جاده منتهی به پل جدید ماژین را ترمیم کنند.

وی در ادامه گفت: با توجه به تخریب پل خرپایی گاومیشان و قطع ارتباط دره شهر به پلدختر از آن، مطالعات احداث پل جدید گاومیشان در حال انجام است که احداث پل با جانمایی جدید و بالاتر از پل قبلی توسط راه و شهرسازی بزودی به مناقصه گذاشته می‌شود.

همچنین تا زمان احداث پل و بهره برداری از آن، ارتباط از طریق محور فرعی تلخاب به رومشگان صورت می‌گیرد و راهداری برخی نیازمندی‌های ایمنی این محور شامل خط کشی و کسری علائم و ایمن سازی پرتگاه‌ها را انجام می‌دهد.

رضایی اضافه کرد: اصلاح موقعیت لرزه و رانشی بعد از تونل کربلا به سه راهی ماربره در قالب پروژه چهارخطه مهران توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود و بازسازی وضع موجود و برقراری ارتباط در این محدوده توسط راهداری طی روزهای آتی باید انجام شود. تا اصلاح آن، ارتباط از طریق جاده قدیم ماربره انجام می‌شود.

وی افزود: برآورد احداث پل جدید جزمان توسط راهداری انجام و به مناقصه گذاشته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟