مجید عسگری اظهار کرد:براساس اعلام سازمان هواشناسی طی 24 ساعت گذشته تاکنون در شهرستان دهلران ۱۰۵ میلیمتر باران در ایستگاه های هواشناسی به ثبت رسیده است.

وی افزود: با وجود شدت بارش‌ها ولی تمام محورهای مواصلاتی اصلی به خارج ار این شهرستان باز است و تردد روان است.

فرماندار دهلران تصریح کرد: هم‌اکنون راه ارتباطی سه روستا در بخش‌های موسیان و زرین ‌آباد مسدود بوده و امدادرسانی به ساکنان این مناطق در حال انجام است.

وی تصریح کرد: وضعیت سد دویرج به دلیل سرازیر شدن روان آب‌های ناشی از بارندگی در شهرستان آبدانان در وضعیت هشدار قرار گرفت و به ساکنین پایین دست این سد نیز اطلاع رسانی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مدیریت منابع آب منطقه‌ای استان وضعیت حجم آب ورودی به سد دویرج با توجه به توقف بارندگی‌ها در حال ثابت شدن است که نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

فرماندار دهلران همچنین از مسدود شدن مسیر کنارگذر شهر دهلران خبر داد و یادآور شد: روز گذشته به علت شدت بارش‌ها و طغیان رودخانه میمه پل میمه که در مسیر دهلران به مهران قرار گرفته، مسدود شد که پس از چند ساعت با تلاش نیروهای راهداری و بسیج و سپاه و گروه‌های مردمی بازگشایی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان دبی خروجی رودخانه میمه بر اثر بارندگی و وقوع سیلاب به بیش از 3 هزار و 500 متر مکعب در ثانیه رسید، مشکل جاده ارتباطی بخش زرین‌آباد به دهلران نیز ساعاتی پیش رفع و ارتباط این بخش با شهرستان برقرار شده است.

عسکری گفت: با توجه به بررسی‌های اولیه صورت گرفته میزان خسارت وارده به زیرساخت‌های شهری و روستایی و کشاورزی بسیار گسترده و فراوان است.

وی ادامه داد: براثر بارندگی‌های اخیر به بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد شده است.

به گزارش ایسنا، هر چند بارندگی شدید ، قطعی شبکه‌های ارتباطی ولرزش زمین ایلام را مضطرب کرده اما آرامش نسبی در استان حکمفرما شده است. بارش باران و رعد و برق شدید از دو شب پیش آغاز شد و تا بامداد امروز ادامه داشت.

در حالی که شبکه‌های مختلف فضای مجازی و خبرگزاری‌ها اخبار را یکسره مخابره می‌کردند تقریبا حوالی ساعت 2 بامداد روز گذشته یکباره تمام خطوط تلفن و اینترنت قطع شد.

عباس بیرامی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دلیل این قطعی را قطع خطوط ارتباطی فیبر نوری به دلیل رانش زمین عنوان کرد.

بارش شدید باران و زمین‌لرزه‌ای که در کرمانشاه و همینطوردر مرز ایران و عراق رخ داد و در شهر ایلام هم احساس شد ، شهر را مضطرب کرد. روز گذشته بر اثر این بارندگی‌ها محورهای ایلام – مهران و محور حمیل ایلام در کرمانشاه مسدود شده بود.

پل بخش ماژین تخریب شده و و پل جزمان در هلیلان نیز زیر آب رفته و ارتباط روستاهای این بخش نیز قطع شده است.

شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز از مردم استان خواسته است آب را به مقدار کافی ذخیره کنند.

باتوجه به بارش رحمت الهی درسراسر استان ‌جاری شدن سیل وصاعقه لذا کدورت آب اکثر منابع آب شهرهای استان بویژه شهرهای دره شهر، آبدانان - و سیروان بالا رفته ‌و خط انتقال آب شهر پهله زرین آباد نیز دچار شکستگی شده است.

همچنین به علت برخورد صاعقه با شبکه برق ایستگاه پمپاژ سد ایلام و قطعی برق، تا چند ساعت آب نقاطی از شهر ایلام با کمبود فشار مواجه شد ضمنا اکیپ‌های حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب در محل حضور فعال دارند و با توجه به اینکه آب درمخازن ذخیره وجود دارد لذا مشکل حادی وجود ندارد اما شهروندان نسبت به ذخیره‌سازی ‌و جلوگیری از مصرف بی رویه اهتمام داشته باشند.

همچنین به دستور قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام در پی شدت بارش ها در شهرستان های جنوبی استان بویژه دره شهر، یک تیم متشکل از هلال احمر، راه و شهرسازی، اورژانس، علوم پزشکی استان و اکیپ هایی از سپاه و دیگر ارگان ها به همراه معاون امور عمرانی به شهرستان دره شهر اعزام شد.

روز گذشته قرار بود معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه جهت بررسی اوضاع استان در پی بارش های اخیر به ایلام سفر کنند که با توجه به زمین گیر شدن هواپیما در لرستان این سفر لغو شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟