اعزام تیم واکنش‌سریع سیلاب اصفهان به استان لرستان

محسن مؤمنی در سمیرم اظهار داشت: با صبر و شکیبایی و همکاری مردم و مسئولین شرایط بحران را پشت سر گذاشتیم و برای دومین بار از بافت فرسوده شهرستان سمیرم بازدید داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بیان کرد: امدادرسانی و اسکان اضطراری همراه با تغذیه و کمک‌های امدادی اضطراری در حال انجام است و با پیگیری‌های بنیاد مسکن اسکان موقت سیل‌زدگان در بافت فرسوده به سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: هرچه زودتر باید نیاز مبرم مردمی که احتیاج به سرپناه دارند حل شود و در مکان‌های موقت اسکان یابند.

مؤمنی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در استان بارندگی و طوفان در شرق و غرب داریم نیروهای امدادی به صورت آماده‌باش هستند و با توجه به اینکه پشتیبان چند استان هم هستیم باید آمادگی خودمان را حفظ کنیم و با حل مشکل در استان در صورت نیاز به استان‌های دیگر امدادرسانی کنیم، همان‌طور که به لحاظ پشتیبانی و نیروهای امدادگر امروز این کار انجام شده و نیروهای ما به منطقه لرستان هم اعزام شده‌اند و منتظریم اگر نیاز شد،تیم‌های بعدی هم اعزام کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان افزود: از شروع طرح نوروزی از 25 اسفند تاکنون توسط جمعیت هلال‌احمر 242 طرح عملیات امداد جاده‌ای شهری و روستایی انجام شده است.

وی افزود: عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز با توجه به کاهش حوادث ترافیکی و جاده‌ای بیشتر در زمینه امداد و نجات به حادثه دیدگان در حوادث طبیعی شامل سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

مؤمنی بیان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی و بارندگی‌های اخیر، جمعیت هلال‌احمر به صورت آماده‌باش در آمده و نیروهای امدادی بیشتری به کار گرفته شده و به آسیب دیدگان بارندگی اخیر امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار داشت: تعدادی از خانواده‌های آسیب‌دیده اسکان اضطراری در مدارس سمیرم داده و تعدادی اقلام غذایی بین خانواده‌های آن‌ها توزیع شده است.

وی گفت: مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال در زمینه‌های مختلف توسط هلال‌احمر هزینه شده است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: طی بارش‌های اخیر در سمیرم میزان 130 میلی‌متر بارندگی شده است که خانه‌های مسکونی زیادی در بافت‌های فرسوده و شهر و روستاهای سمیرم دچار خسارت و آسیب شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟