عدم‌نیاز به اعزام تیم‌های محب استان تهران به مناطق سیل زده

عدم‌نیاز به اعزام تیم‌های محب استان تهران به مناطق سیل زده فرزانه جوادی معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در جریان سیل در مناطق مختلف کشور، تیم‌های فوریتی طرح محب در استان تهران در حالت آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه طرح محب یا مشاوره و حمایت روانی در بلایا به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی، اجتماعی در حوادث غیرمترقبه فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این تیم‌ها با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی وشامل روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی اموزش دیده هستند.

جوادی ادامه داد: این گروه‌ها جهت حمایت‌های روانی در حوادث و بلایا به آسیب دیدگان کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین و ماندگارترین مسئله در بلایا طبیعی، آسیب‌های روانی اجتماعی ناشی از بروز حوادث غیرمترقبه است، افزود: مدیریت بحران در اجتماعات محلی، افزایش سطح دانش و گروه‌های فوریتی از اهداف این طرح است.

جوادی تصریح کرد: گروه‌های فوریتی محب خدمات مربوط به مدیریت استرس، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ و بهداشت روانی در بلایا را ارائه می‌دهند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: تا کنون نیازی جهت اعزام تیم‌های استان تهران به استان‌های دیگر گزارش نشده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟