احمد ملایری سرپرست فرمانداری میامی در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران استان گفت: بارش برف در کالپوش از عصر دوشنبه آغاز شد و تعداد ۱۵۰ خودرو و ۳ دستگاه اتوبوس در محورهای این منطقه گرفتار شد .

وی افزود: جلسه ستاد بحران فرمانداری میامی در اولین ساعات برگزار و با اولویت نجات در برف ماندگان به انجام رسید. برخی تجهیزات مستقر در بخش کالپوش به علت برودت هوا، کولاک گسترده و برف شدید از کار افتاد.‌

ملایری ادامه داد: با قطع برق در بخش کالپوش ، آنتن دهی تلفن همراه نیز دچار اختلال شد و در چنین شرایطی مساعدت و همکاری مردم در نجات جان گرفتاران در برف قابل ستایش و قدردانی بود.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استان چندین دستگاه بولدوزر از قم ، دامغان ، سمنان و شاهرود به منطقه کالپوش اعزام نمود تصریح کرد: با توجه به متلاشی شدن ۱۶۰ تیر برق فشار قوی و یخ بستن سیم های برق به قطر ۱۲ سانتی متر ، برق منطقه کالپوش قطع شد که با تلاش و همت بی شائبه ی پرسنل شرکت توزیع برق و همکاری مثال زدنی مردم این مشکل به مرور برطرف گردید.

سرپرست فرمانداری میامی گفت: حدود ۵۰ ماشین مدفون شده در برف ، با کمک مردم و مسئولان و پرسنل پرتلاش حاضر در منطقه آزاد سازی شد.

وی در پایان ابزار داشت: ۴۰ منزل مسکونی براثر رانش زمین ،آسیب دیده است که برای ۲۰ خانواده که منازل آنها غیر قابل سکونت بود ، اقدامات لازم در خصوص اجاره منزل انجام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟