محمد خانی نوذری با بیان اینکه شش هزار و ۲۹۰ واحد براثر سیل اخیر در استان خسارت دیدند گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۹۵ واحد شهری از ۶۰ درصد به بالا خسارت دیدند که تخریبی محسوب می‌شوند.

وی با اظهار اینکه بیشترین خسارت‌ها در شهر سیمرغ، کیاکلا و روستاهای اطراف بوده است گفت: همچنین در شهرستان‌های میاندرود و ساری نیز شاهد بروز خسارت‌هایی به بخش مسکن بوده ایم.

خانی نوذری با عنوان کرد: بنا داریم طبق مصوبه هیئت دولت نسبت به پرداخت تسهیلات برای جبران خسارت اقدام کنیم اظهار داشت: کار پرداخت تسهیلات بلاعوض معیشتی و تعمیراتی از امروز آغاز شده است و طبق پیشنهاد داده شده در جلسه ستاد مدیریت بحران روز گذشته که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران برگزار شد، برای تعمیرات ۱۵ میلیون تومان، بلاعوض معیشتی ۵ میلیون تومان و بلاعوض تعمیراتی ۴ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران یادآور شد: همچنین این اداره کل برای کمک به سیلزدگان ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین خود از جمله کمپرسی، لودر و بیل مکانیکی را در اختیار دهیاری و بخشداری‌ها قرار داده است.

وی یادآور شد: کار پرداخت تسهیلات تعمیراتی و ساخت از روز دوشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و خسارت دیدگان می‌توانند از طریق دهیاری‌ها برای تکمیل پرونده به بنیاد مسکن مراجعه داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟