باران و سیل به حدود یکهزار واحد مسکونی خراسان شمالی خسارت زد

علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: این خسارت ها تا 100 درصد بوده و از شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان گزارش شده است.

وی افزود: این آمار بر اساس اطلاعات اولیه است و برآورد می شود شمار واحدهای مسکونی خسارت دیده به بیش از یکهزار و 400 واحد برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به جاری شدن سیلاب و قطع شدن راه روستاها، ارزیاب ها هنوز نتوانسته اند در تمام روستاها حضور پیدا کنند و نسبت به کارشناسی خسارت ها مبادرت داشته باشند.

محمدی گفت: بیشتر خانه های تخریب شده، خانه های خشتی و گلی است که به صورت اصولی و با مصالح مرغوب ساخته نشده است.

وی اظهار داشت: در شهر بجنورد یک واحد مسکونی دچار خسارت شده، در روستای باغچق هم سه واحد مسکونی خسارت دیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در روستای گلی هم چند واحد مسکونی دچار رانش زمین شده است که برخی از آنان تخلیه شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم گفت: بارندگی ها و جاری شدن سیل روزهای اخیر، 18 میلیارد و 750 میلیون ریال به عشایر این استان خسارت وارد کرده است.

جواد نظری اظهار داشت: بر اساس اعلام مدیرکل امور عشایری استان، 50 واحد مسکونی عشایر استان بر اثر بارندگی ها و سیل، تخریب شده است.

وی افزود: 100 واحد اماکن نگهداری دام هم دچار تخیب شده و 75 راس دام عشایر تلف شده است.

وی با اشاره به اینکه راه های دسترسی عشایر هم تخریب شده است گفت: اعتبار مورد نیاز برای بازسازی راه ها، 10 میلیارد ریال اعلام شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در استان گلستان هم 50 سامان عرفی عشایر دچار خسارت شده و واحدهای مسکونی و راه های دسترسی هم تخریب شده است که برآورد میزان خسارت ها منوط به فروکش کردن سیلاب است.

در پی باران و سیل روزهای گذشته خانه، دامداری بیش از 350 خانوار عشایر خراسان در مناطق قشلاقی استان گلستان در شهرستان های مراوه تپه، گنبد و کلاله تخریب شده اند در برخی از مناطق تلفات دام نیز گزارش شده است.

همچنین عشایر در مناطق تکل کوه، کوربابا، هوشان، قلیچ قامیش در شهرستان مانه و سملقان دچار خسارت و تخریب خانه و دامداری شده اند.

بر اساس این گزارش در چند روز اخیر، بر اثر بارندگی ها، 17 روستای استان با بیش از 15 هزار نفر جمعیت درگیر سیلاب شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟