مفقود شدن ۵۰ نفر در پی انفجار خط لوله نفت نیجریه

به گزارش گروه حوادث رکنا، به نقل از نیویورک تایمز، بیش از 50 نفر پس از انفجار یک خط لوله نفتی که نشت میکرد مفقود شدند. این انفجار باعث یک فرار همگانی در جنوب نیجریه شد .

هیچ بیانیه فوری در مورد تلفات و صدمات پس از آن گزارش نشده است .

خط لوله نمبه نفت خام را به پایانه صادراتی بانی حمل می‌کند.مالکیت این خط لوله به صورت مشترک برعهده شرکت های اگیپ، اواندو و شل پترولیوم است .

هنوز مشخص نیست این خط لوله خاموش شده است یا نه .

تصاویر ویدئویی شعله بزرگی را از محل خط لوله منفجر شده در شب نشان می‌دهد. گفته می‌شود اگر نفت از این ایستگاه اصلی قطع شود، فشار داخل خط لوله کاهش می یابد و شعله خاموش می شود .

حوادث مرگبار ناشی از نشتی خط لوله ها معمول است. در ژانویه یک تانکر نفتی در ایالت کراس ریور واژگون و منفجر شد و این در حالی بود که چندین نفر در حال جمع کردن نفت نشت شده بودند .

پلیس اعلام کرد حداقل 12 نفر کشته شده اند ولی شاهدان تخمین می زنند تعداد کشته ها 60 تن باشد .

نیجریه بزرگترین تولید کننده نفت آفریقاست و نشتی های نفت دلتای نیجر را بسیار آلوده کرده است. شرکت های نفتی نیجریه اعلام کرده اند که مسئول بیشتر این نشتی ‌ها خرابکاری، دزدی و پالایش غیرقانونی نفت است .

در 2016 رهبران جوامع محلی دادخواهی علیه شرکت رویال داچ شل تنظیم کردند ولی آیا می توان شرکت ها را به خاطر آلوده کردن و تخریب ناشی از فعالیت هایشان در سایر کشورها تحت تعقیب قانونی قرار داد .

دادگاه استیناف در لندن سال گذشته حکم داد که دادگاه های بریتانیا اختیاری در قبال این ادعا ها ندارند . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟