سیلاب 9 مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست

به گزارش گروه حوادث رکنا، عبدالرحمن شهنوازی روز شنبه اظهار داشت: این مسیرها شامل دلگان - زهکلوت، دلگان - بزمان، دلگان - ایرانشهر، دلگان - هودیان، ایرانشهر - مهرستان، فنوج - رمشک، ایرانشهر - خیرآباد، پیشین - بازاچه مرزی پیشین و چاهان - زرآباد بسته است.

وی ادامه داد: تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیرها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی تا امروز شنبه برای بیشتر نقاط این استان پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به ماهیت این سامانه بارشی که همراه با جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی است مردم از تردد در حاشیه رودخانه های خودداری کنند.

سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.

به دلیل بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر مدارس ابتدایی و مقطع اول و دوم متوسطه شهرستانهای زاهدان، خاش و دلگان امروز/شنبه/ تعطیل اعلام شده است.

همچنین بر اساس اعلام مدیر مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان براثر بارندگی شدید یک منزل مسکونی در این شهر ریزش کرد که منجر به فوت کودک 9 ساله این خانواده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟