این مرگ‌ومیرها در دو ایالت "اوتار پرادش" و "اوتاراکند" در مجاورت یکدیگر به وقوع پیوسته است.

به گفته مقامات محلی هند از روز پنج شنبه تاکنون دست کم ۳۶ نفر تنها در منطقه "سهاران‌پور" در ایالت "اوتار پرادش" واقع در ۲۱۰ کیلومتری دهلی نو به دلیل مصرف این مشروبات جان باخته‌اند.

بسیاری از قربانیان دیگر نیز در بیمارستان‌ها بستری بوده و امکان افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

در ایالت "اوتاراکند" نیز ۳۲ نفر قربانی مسمومیت با این مشروبات شدند.

طبق اعلام مقامات هندی، این دو حادثه به احتمال زیاد به یکدیگر مربوط بوده‌اند.

همچنین هشت نفر دیگر نیز در حادثه‌ای دیگر که تصور می‌شود با این دو حادثه ارتباطی نداشته باشد به دلیل مصرف این مشروبات در منطقه "کوشیناگار" بخش شرقی ایالت "اوتار پرادش" جان باخته‌اند. بنا بر گزارش‌ها این افراد مشروبات را در نمایشگاهی برای برگزاری یک فستیوال نوشیده‌اند.

مرگ و میرهای ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیرقانونی در هند متداول است. این نوشیدنی‌ها به دلیل داشتن ماده‌ای سمی به نام متانول که معمولاً در ضد یخ استفاده می‌شود، مرگبار هستند.

مقامات چندین نفر را که مظنون به قاچاق این مشروبات هستند دستگیر کرده و علاوه بر تقبل هزینه‌های بیمارستانِ افراد قربانی به خانواده‌های کشته‌شدگان این حادثه وعده پرداخت غرامت داده‌اند.

بنا بر گزارش روزنامه واشینگتن پست، بر اساس آخرین داده‌های مرکز ملی آمار جرایم هند، در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۵۲۲ نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند که تقریباً تمامی آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟