حجم ویدیو: 3.35M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32

در چند روز اخیر شاهد ورود سامانه بارشی قوی در سراسر کشور و نواحی مختلف آن بودیم به گونه‌ای که استان خوزستان به عنوان دومین استان از نظر افزایش میزان بارندگی در کشور معرفی شد.
این میزان بارندگی سبب افزایش آب پشت سدهای استان خوزستان شده و سطح دبی ورودی را افزایش داد اما ورود به موقع اعضای شورای مدیریت بحران استان و برگزاری کمیته‌های مختلف از پیش از وقوع بحران، خسارت و هرگونه تلفات جانی و مالی را به حداقل ممکن رساند.
غلامعباس هزاریان فرماندار شهرستان دشت آزادگان با اشاره به آب‌گرفتی و به زیر آب رفتن روستای مچریه از توابع بخش بستان شهرستان دشت آزادگان به دلیل افزایش دبی آب رودخانه کرخه، اظهار داشت: قریب به 30 خانوار در این روستا زندگی می‌کردند و محل سکونت آنها دقیق همجوار با مسیر آبی سرریز به تالاب هورالعظیم بود.
فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: افزایش دبی آب سبب سرریز شدن آب به تالاب هورالعظیم و در ادامه آب‌گرفتگی این روستا و به زیر آب رفتن آنها شده است.
وی با اشاره به شکستگی یکی از سیل‌بندی‌های منطقه و تأثیرگذاری آن بر ورود آب به روستای مچریه از توابع بخش بستان شهرستان دشت آزادگان، افزود: تمامی دستگاه‌های مسئول در حال تلاش برای رفع مشکل سیل‌بند منطقه و تخلیه آب وارد شده تا پایان امروز هستند.
هزاریان با بیان این‌که هیچگونه مشکلی برای اهالی روستای مچریه از توابع بخش بستان شهرستان دشت آزادگان ایجاد نشده است، گفت: مسئولان منطقه در تلاش برای حل مشکل اهالی روستا هستند.
فرماندار شهرستان دشت آزادگان از عدم وقوع هرگونه خسارت برای اهالی روستای مچریه از توابع بخش بستان شهرستان دشت آزادگان بر اثر آب‌گرفتگی خبرداد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟