مرتضی حیدری با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در ارتفاعات استان تهران اظهار داشت: این اخطارها به دستگاه های خدمات رسان استان تهران مانند شهرداری ها، راهداری و ... اعلام شده و این دستگاه ها آماده باش هستند و هماهنگی های لازم از قبل انجام شده است.

وی افزود: در مواقع بحران بیشترین آسیب از عدم رعایت مقررات و درک شرایط خاص توسط شهروندان ایجاد می شود، از شهروندان درخواست دارم، که اگر کار و سفر ضروری ندارند، از حضور در محورهای مواصلاتی برف گیر، در مواقعی که سازمان هواشناسی اخطاریه هایی صادره کرده است، خودداری کنند و در صورت لزوم و اجبار به سفر حتما تجهیزات ایمنی و زمستانی مانند زنجیرچرخ و دیگر امکانات را به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: شهروندان حتما توصیه های پلیس راه را جدی بگیرند و در صورت توصیه پلیس به عدم ورود در یک محور مواصلاتی، از ورود به آن محور خودداری کنند.

حیدری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر احتمال ریزش بهمن در محورهای برف گیر هراز و فیروزکوه گفت: اظهار نظر قطعی توسط دستگاه های تخصصی مانند سازمان هواشناسی صورت می گیرد، اما زمانی که برف، بارندگی، طوفان و وزش باد شدید وجود داشته باشد، احتمال ریزش بهمن نیز وجود دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 452589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟