184 مسافر زمستانی متاثر از حوادث به مراکز درمانی منتقل شدند

به گزارش گروه حوادث رکنا، مرتضی سلیمی روز شنبه با تشریح آخرین اقدام های انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در مدت یادشده گفت: با تلاش امدادگران مستقر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری سراسر کشور 352 مورد عملیات امداد و نجات انجام شد که در این سلسله عملیات امدادی سه هزار و 577 نفر از هموطنان و مسافران زمستانی امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: در اجرای این سلسله عملیات امداد و نجات 235 نفر از متاثران و مصدومان انواع حوادث نجات یافتند که 184 نفر از آنان برای دریافت خدمات تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل و 178 نفر دیگر از آنان در محل وقوع این حوادث خدمات سرپایی امداد و کمک های اولیه را دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: در مدت زمان یادشده مقادیری پتوی امدادی برای محافظت از سرمازدگی و شماری بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان مسافران زمستانی در راه مانده توزیع شد و امدادگران توانستند با استفاده از تکنیک نجات فنی 35 مورد عملیات رهاسازی را برای (نجات 43 مصدوم در سوانح ترافیکی) انجام دهند.

سلیمی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟