انتشار عکس اجساد کشته شدگان تصادف 2 ماشین لوکس و تریلی + جزییات

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ نادر رحمانی در این‌باره گفت: حوالی ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته یک دستگاه تریلی اسکانیا در حال دور زدن در یکی از دوربرگردان‌ها در کیلومتر۱۰ محور اهواز-آبادان بود که با یک دستگاه سواری هایما و سواری مگان برخورد کرد.

وی اضافه کرد: در پی اعلام وقوع این حادثه Incident بلافاصله عوامل پلیس Police راه و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند که بررسی وضعیت جسمی مصدومان نشان داد که یک تن در دم جان خود را از دست داده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پنج نفر دیگر نیز در این حادثه مصدوم و توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: همزمان عوامل پلیس راه و دیگر امدادگران اقدام به بازگشایی مسیر کرده و خودروهای تصادفی را به حاشیه امن منتقل کردند.

وی درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت:‌ بررسی کارشناسان پلیس راه نشان داد که راننده تریلی به دلیل عدم رعایت حق تقدم هنگام دور زدن به میزان ۵۰ درصد و اداره کل راه استان نیز به دلیل عدم ایمن سازی دور برگردان به میزان ۵۰ درصد مقصر هستند.

رحمانی با اشاره به اینکه باید اصلاحات هندسی در برخی از مسیرها انجام شود، تصریح کرد: یکی از راه جلوگیری از تصادفات تعبیه جزایر ایمنی در دور برگردان‌ها و جداسازی راه برای وسیله نقلیه هنگام دور زدن است، به طوری که خودرویی که سرعت خود را کم کرده تا دور بزند به صورت متقاطع به جریان ترافیک وارد نشده و از کنار راه به صورت موازی وارد شود. در محورهای مواصلاتی کشور نیز برخی از نقاط خطرساز هستند که پلیس هم مکاتبه کرده و پیگیری‌های لازم هم انجام داده است تا در این راه‌ها اصلاحات هندسی انجام شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا افزود: اگر سازمان‌هایی به غیر از راننده مثل اداره راه، خودرو و... در وقوع تصادف Crash مقصر باشند، پلیس بر اساس تبصره سه ماده ۱۴ قانون Law نحوه اخذ جرائم مصوب سال ۸۹، اگر سازمان‌هایی به غیر از راننده مثل اداره راه، خودرو و... مقصر باشند، تعیین سهم کرده و نقش آن سازمان در تصادف را مشخص می‌کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟