فوران آتشفشان سوپوتان مرکز اندونزی را در شرایط امنیتی قرار داد

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، آتشفشان یک هزار و 748 متری سوپوتان یکی از 127 کوه آتشفشان اندونزی است که فعالیت مستمر آنها سبب بروز تلفات و خسارات گسترده می شود و همین امر سبب شد از نظر اقتصادی لطمات گسترده ای به روند توسعه بومی و محلی در بخش های مختلف این کشور وارد شود.

سازمان مقابله با فجایع ملی اندونزی با توجه به تعطیلات پایان سال میلادی و ورود دهها هزار گردشگر به جزایر مختلف این کشور اقدام به صدور هشدار درجه دو در این منطقه کرده است.

این سازمان اعلام کرد شدت گدازه های پرتاب شده آتشفشان بسیار زیاد است و درصورتی که جریان فوران گدازه ها ادامه یابد ناگزیر ازتخلیه بومیان این منطقه خواهیم بود.

علاوه براین آسمان منطقه که تا ارتفاع بیش از 7 هزار متری در دود و خاکستر فرو رفته به روی شرکت های هواپیمایی بسته شده است.

مجمع الجزایر اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر، به علت قرار داشتن در حلقه آتش و زلزله در اقیانوس آرام شاهد زمین لرزه های پرقدرت و ویرانگر و فوران آتشفشان های مخرب متعدد است.

نگاهی به نقشه پراکندگی آتشفشان ها در اندونزی نشان می دهد که استان های مختلف این کشور میزبان آتشفشان های فعال و غیرفعالی هستند که آسیب پذیری مردم این کشور در برابر بلایای طبیعی را افزایش داده اند.

این مجمع الجزایر در اقیانوس آرام دارای 34 استان است که هشت مورد از این استان ها از جمله 'ملوک شمالی'، 'پاپوای غربی' ، 'بانتن' و 'جزایر ریائو' پس از سال 1999 ایجاد شده اند.

فوران های شدید گدازه و خاکستر و دود آتشفشانی کوه'آگونگ' در شمال شرقی بالی اندونزی سبب شد تا این جزیره در شرایط هشدار قرار گرفته و به روی گردشگران داخلی و خارجی بسته و 48 پرواز بین المللی در این منطقه زمین گیر شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟