نامه ای برای درخواست رسیدگی به یک مرگ مشکوک در همدان+ عکس

متن این نامه بدین شرح است:

برادرگرامی جناب آقای دکتر قاضی Judge زاده هاشمی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با اهداء سلام و احترام

روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۹/۲۱ خانم دکتر منصوره حسینی شعار رئیس جوان کتابخانه مرکزی همدان در اولین زایمان خود در بیمارستان بوعلی همدان جان سپرد.

همراهان آن مرحومه بیان داشته‌اند که در هنگام اقدام متصدیان درمان برای تزریق دارویی خاص مکرراً به آن‌ها تذکر داده‌اند که بیمار حساسیت دارویی دارد، اما متصدیان پس از تماس با پزشک Doctor مربوطه و تأکید وی دارو را تزریق کرده و بلافاصله بیمار به کما رفته و بعد از ساعتی از دنیا می‌رود.

امروز، نوزادی در میان ما نفس می‌کشد که حتی یک ساعت در آغوش مادر آرام نگرفته است و همسری که نمی‌داند با این مصیبت چه کند و خانواده‌ای مغموم و همکاران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سوگوار و محزون.

حقیر نه صلاحیت ورود در مسائل پزشکی را دارم و نه صلاحیت داوری در این موضوع، اما به عنوان یکی از آحاد جامعه احساس می‌کنم اگر به این نوع حوادث Accidents رسیدگی دقیق و جدی نشود هم جان عزیزان این سرزمین همچنان در خطر خواهد ماند و هم اعتماد مردم از عملکرد دستگاه‌های تخصصی سلب می‌شود.

در گذشت جانسوز همکار عزیز ما اولین ضایعه از این نوع نبود، اما استدعا دارم کاری کنید که ان شاء الله آخرین حادثه Incident از این نوع باشد.

جا دارد از اقدام دادستان محترم همدان در دستور فوری برای رسیدگی به این حادثه قدردانی کنم، اما اگر حضرتعالی علاوه بر دستور تشکیل هیأت رسیدگی به این واقعه، دستور تهیه دستورالعمل‌های لازم برای رعایت همه جانبه اقدامات پزشکی در موارد مشابه را نیز صادر کنید، ان شاء الله هرگز شاهد تکرار این نوع حوادث نباشیم.

استدعا دارم برای تسکین آلام خانواده آن مرحومه و جامعه کتابداری دستور دهید نسبت به مراحل بررسی و نتایج آن اطلاع رسانی عمومی صورت گیرد. قبلاً سپاسگزارم؛ و من الله التوفیق

علیرضا مختارپور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟