آسیب جدی به شبکه برق استرالیا در پی طوفانی شدید

به گزارش حوادث Accidents رکنا، باران‌های سیل آسا، بادهای تخریبگر و تگرگ‌هایی به اندازه توپ گلف بعدازظهر روز گذشته (شنبه) "سیدنی" و ناحیه "هانتر" را فراگرفته و باعث سقوط Fall درخت ها و قطعی برق در سطح گسترده شده است.

نگرانی‌ها نسبت به طوفان گرمسیری که سواحل "کوئینزلند" را درنوردیده، پس از وزش بادهای شدید و بارش ۲۰۰ میلی متر باران‌های سیل آسا در سراسر "شمال دور کوئینزلند" افزایش یافته است.

بخش‌هایی از "شمال دور کوئینزلند" شب گذشته شاهد بارش باران های شدید بوده به طوری که در یکی از مناطق آن تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶۹ میلی متر بارندگی رخ داده است.

با وجود تضعیف شدن این طوفان در طول شب گذشته، هشدارها به ساکنان این مناطق نسبت به بارندگی های شدید و وقوع سیل ادامه دارد.

سرویس خدمات اضطراری استرالیا اعلام کرده که بیش از ۴۶۰۰ تماس مبنی بر سقوط درختان و تخریب سقف خانه ها دریافت کرده است.

اداره هواشناسی Meteorology این کشور نیز در پی وزش بادهای شدید با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هشداری نسبت وقوع رعد و برق های شدید در سواحل شرقی "نیو ساوث ولز" صادر کرده است.

اپراتورهای شبکه‌های برق استرالیا نیز با بیان این که برق ۵۶ هزار خانه در این طوفان قطع شده است، اعلام کردند: طی سال های اخیر این میزان از آسیب به شبکه برق کشور وارد نشده بوده و تعمیر این خسارات ممکن است مدتی به طول بینجامد.

برنامه قطارها در سراسر "سیدنی" نیز پس از تلاش شبانه کارکنان راه آهن برای تعمیر آسیب های وارده به شبکه ریلی از صبح امروز (یکشنبه) از سر گرفته شده است.

به گزارش دیلی میل، پیش بینی می شود آب و هوای مناطق مذکور در استرالیا امروز طوفانی باقی بماند و احتمال تداوم باران های سیل آسا و طوفان‌های همراه با رعد و برق در بعدازظهر امروز بالاست.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟