حجم ویدیو: 23.41M | مدت زمان ویدیو: 00:04:35

به گزارش رکنا، اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه خبری العالم، براثر شلیک نظامیان اشغالگر صهیونیست در هنگام ارتباط زنده با شبکه مجروح شد، نظامیان صهیونیست سعی داشتند با هدف گرفتند تیم خبری العالم مانع از پوشش خبری تظاهرات بازگشت شوند.

بر اساس تصاویر زنده منتشر شده از شکبه خبری العالم، خبرنگار این شبکه در حالی که جلیقه مخصوص خبرنگاری بر تن داشت و به راحتی از سوی نظامیان صهیونیست قابل تشخیص بود هدف گلوله پلاستیکی قرار گرفت و زخمی شد.(فیلم این صحنه را می توانید در بالای این خبر مشاهده کنید)

راهپیمایی بازگشت روز جمعه -- 23 آذر 97 -- به درخواست گروه های فلسطینی در نوار غزه برگزار شده است.

اشغالگران صهیونیست پیش از این نیاز تیم های خبری و امدادی در نوار غزه را هدف قرار داده است.

اقدام نظامیان صهیونیست درحالی است که خبرنگاران حاضر در صحنه های درگیری و حتی جنگ از مصونیت بین المللی برخوردارند و نباید از سوی نظامیان مورد هدف قرار گیرند.

فلسطینی ها از 30 مارس 2018 به طور منظم در تظاهرات مسالمت آمیز که نزدیک دیوار حائل بین غزه و اراضی اشغال شده فلسطین در سال 1948 تجمع کرده و خواستار بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و شکست محاصره غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی این تظاهرات را با توسل به خشونت و با تیراندازی مستقیم و استفاده از گازهای سمی و اشک آور سرکوب می کند؛ در این سلسله تظاهرات 228 شهروند به شهادت رسیدند که از آن میان جنازه 10 شهید بازداشت شده و در دفاتر وزارت بهداشت فلسطین به ثبت نرسیده است. 22 هزار نفر نیز مجروح شدند که حال 460 نفر از آنها وخیم است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟