جنجال مرگ دو مرد در آکادمی ملی المپیک!

 رییس آکادمی ملی المپیک ضمن تکذیب شایعه مرگ دو کارگر در اکادمی ملی المپیک گفت: قرارداد دو کارگر آکادمی با جای دیگری بوده و شایعه مرگ آنها صحت ندارد. رضا قراخانلو رییس آکادمی ملی المپیک در نشست خبری اظهار داشت: هدف از ایجاد آکادمی این بوده در توسعه علمی ورزش Sport مشارکت جدی داشته باشد. عملکرد آکادمی به گونه ای بود که پیش از این با بخش های بین المللی ارتباط زیادی داشت. آکادمی حتی مرکز تمرین OCA هم بود. در گذشته ورزشکاران تاجیک، افغان و عراقی را

وی درباره فوت دو نفر افزود: پیمانکار آشپزخانه چندتا کارگر داشته که دو نفر موادی استفاده کرده بودند و به بیمارستان منتقل شدند. قرارداد آنها جای دیگری است و شایعه مرگ صحت ندارد.

رییس آکادمی ملی المپیک درباره بودجه سازمان مدیریت و منابع برای بازسازی گفت: این منابع داده شده که اول موتورخانه بعد مرکز تمرینات آبی بازسازی می شوند. نکته دیگر بازسازی رختکن است. بخشی از این پول به آکادمی آمده و شنبه جلسه ای داشتیم کارگروه مربوطه تشکیل شده که کارها تا پایان سال ٩٧ و ٩٨ انجام می شود. تلاش می کنیم آکادمی به روز شود.

قراخانلو درباره بودجه اختصاصی آکادمی عنوان کرد: با توجه به گستردگی کار تعدیل شد. ٥ میلیارد تومان برای سال اول طلب کردیم که نشد با تدبیر صالحی امیری به نسبت اعتبارات کمیته دست باز داریم و تا به حال مشکل مالی نداشته ایم. تا به حال نشده طلب اعتبارات کنیم و کمیته مخالفت کند. آکادمی ردیف اعتباری جدا دارد.

رییس آکادمی ملی المپیک درباره بدهی فدراسیون ها، عنوان کرد: هتل عمده کاربرانش قهرمانان و ورزشکاران هستند. ٩٥ درصد کاربران هتل دست ورزشی هاست. آکادمی در ارائه خدمات ارتباط مالی با فدراسیون ها ندارد و ما آنها را در نوبت قرار می دهیم. فدراسیون ها با پرداخت ٥٠ درصدی مواجه هستند اما در خصوص پرداخت برخی فدراسیون ها به موقع پرداخت می کنند و برخی بدهکار هستند که موضوع با کمیته در میان گذاشته می شود. شرکت سرمایه گذاری با فدراسیون ها مرتبط هستند. من مبلغ را نمی دانم اما به طور طبیعی ممکن است فدراسیون ها به هتل آکادمی بدهکار باشند.

وی درباره اینکه شنیده شده به برخی ورزشکاران غذا داده نشده، عنوان کرد: این مربوط به زمان من نبوده است. این امکان وجود ندارد به دلیل بدهی فدراسیون، ورزشکار نتواند از خدمات استفاده کند. خدماتی که ورزشکاران استفاده می کنند رایگان است غیر از هتل و رستوران.

رییس سابق کمیته ملی المپیک درباره نقش آکادمی در اساسنامه کمیته، یادآور شد: در این خصوص باید سوال از دبیر و رییس کمیته انجام شود اما تا جایی که می دانم فعالیت های آکادمی در اساسنامه جدید روشن تر مطرح شده است. فعالیت های آکادمی مشخص مطرح شده و کلیه فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی کمیته در آکادمی انجام می شود.

قراخانلو درباره توسعه بخش بانوان برنامه شما چیست، تصریح کرد: در این خصوص دوره هایی پیش بینی شده است. تربیت بانوان بدنساز که تا پایان سال ٩٨ یکی از برنامه هاست. توانمندسازی مدیریتی یکی از برنامه هاست که برای این کار با نواب رییس جلسه خواهیم داشت.

وی درباره بعد بین المللی آکادمی تاکید کرد: من وقتی شیخ احمد ایران بود با توجه به سوابق گسترده و جایگاه علمی من، شیخ احمد گفت آمادگی داریم برخی برنامه های بین الملل را برگزار کنیم. ما کاملا با مدیر المپیک سولیداریتی هماهنگ هستیم. ما از این طریق باید اقدام کنیم. اخیراً ٨-٩ برنامه به کمیته اعلام شد ما تمام این دوره ها را صحبت کردم تا ابتدا این دوره ها برای أفراد علمی باشد. سهم بانوان هم ٥٠-٥٠ است. بنابراین رویکرد همه این است ابعاد بین المللی با تمام ظرفیت ها پیش برود.

رییس آکادمی ملی المپیک در ادامه صحبت هایش درباره تشکیل شناسنامه روانشناختی برای ورزشکاران گفت: ما در ٢-٣ زمینه اطلاعات خوب از ورزشکاران نداریم مثل خصوصیات ژنتیکی اما شناسنامه مهارت روانشناختی خوب جلو رفته است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟