دلیل آسیب بیشتر حادثه‌دیدگان سیل آذربایجان شرقی

مرتضی سلیمی در ارتباط با وقوع سیل و آب‌گرفتگی در کشور گفت: به دلیل این حادثه Incident در 8 استان کشور نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمده و تیم‌های واکنش‌سریع و پشتیبان اقدامات لازم را انجام داده‌اند، همچنین اقلام مورد نیاز ذخیره شده است.

وی افزود:‌ هموطنان باید از توقف خودروی خود در مناطق سیل‌خیز و مسیر رودخانه خودداری کنند چرا که اکثر حوادث Accidents ناگوار و فوت حادثه‌دیدگان سیل در این شرایط بوده است به طور مثال دو حادثه گیلان و خوزستان که منجر به فوت شد ناشی از این مسئله بود.

رئیس سازمان امداد و نجات با تأکید بر اینکه باید از ساخت و ساز در مسیر سیل خودداری شود،‌گفت: در آذربایجان شرقی بیشترین خانواده‌های آسیب‌دیده کسانی بودند که در مسیر سیل و رودخانه ساخت و سازهای غیرمجاز انجام داده بودند.

سلیمی با بیان اینکه سیل در چند روز اخیر یک نفر کشته در اندیکای خوزستان برجای گذاشته است گفت:‌خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی به همراه نداشته است و روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اقلام مورد نیاز برای حادثه‌دیدگان از جمله چادر، پتو، مواد غذایی به ویژه مواد غذایی انرژی‌بخش در پایگاه‌های هلال‌احمر ذخیره شده و در شرایط اضطرار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟