امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ارتباط با وقوع برف و کولاک در کشور اظهار کرد: طی دو روز گذشته ۹ استان اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، فارس، قزوین، مازندران، مرکزی و همدان درگیر برف و کولاک شدند و نیروهای هلال احمر در ۲۵ محور مواصلاتی و منطقه عشایرنشین امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت به ۶۱۲ نفر امدادرسانی شد، افزود: همچنین 54 دستگاه خودرو گرفتار در برف رهاسازی شدند و عملیات امدادرسانی در جاده‌های کشور همچنان ادامه دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طی ۴ روز گذشته ۱۵ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان و همدان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی بودند.

فتحی گفت: به بیش از ۵ هزار نفر در ۱۳۱ شهر و روستا امدادرسانی شده و تعداد زیادی اسکان اضطراری یافتند و یا به مناطق امن منتقل شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به مفقودی ۴ نفر در رودبار چیره، فومن گیلان گفت:تاکنون از ۲۳۶ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۹ خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

فتحی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۷۰۰ پتو، تعداد زیادی نایلون، موکت و چادر میان حادثه‌دیدگان توزیع شد و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 439985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟