بیش از هزار نفر در آتش سوزی کالیفرنیا مفقود شده اند

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: با اعلام کلانتر منطقه بیوت ایالت کالیفرنیا روز جمعه بقایای هشت تن دیگر یافت شد و آمار کشته شدگان به 71 نفر رسید. این میزان از میزان تلفات آتش سوزی لس آنجلس با 29 کشته در سال 1993 پیشی گرفت.

با ادامه آتش سوزی مرگبار کالیفرنیا موسوم به «کمپ فایر»، شمار قربانیان و افراد ناپدید شده این حادثه هر روز در حال افزایش است.

بیشتر قربانیان آتش‌سوزی بزرگ کالیفرنیا از شهر پارادایس در شمال این ایالت بوده‌اند چرا که تمامی خانه‌های این شهر در آتش سوخته و همه ساکنان آن بی‌خانمان شده‌اند.

رویترز ادامه داد:این آتش سوزی از 17 آبان ماه آغاز شده وآتش نشانان 45 درصد از حریق را خاموش کرده اند، درحالیکه مساحت زمین های سوخته به 57 هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر آمار تلفات انسانی و خسارات ملکی ناشی از این آتش سوزی مخرب در تاریخ کالیفرنیا، چالش های دیگری در راستای ایجاد سر پناه طولانی مدت برای هزاران نفر آواره وجود دارد.

بیش از 9 هزار و 800 خانه در معرض دود شدید آتش قرار گرفته و بسیاری افراد برای اقامت موقت به سمت خانواده و دوستان خود پناه بردند. در حالیکه افراد دیگر چادر برپا کرده و خارج از خودروهای خود کمپ زده اند.

به نوشته رویترز، این فاجعه مرگبارترین آتش سوزی آمریکا در صد سال گذشته بوده است. آخرین آتش سوزی فاجعه بار آمریکا به سال 1918 باز می گردد که 450 نفر در آتش سوزی موسوم به 'کلوکت' در ایالت مینه سوتا کشته شدند.

رئیس جمهوری آمریکا با نپذیرفتن مشکلات مدیریتی کلان خود برای مهار کنترل حوادث Accidents ناگوار مانند سیل و آتش سوزی، مسئولان کالیفرنیا را بارها مورد سرزنش قرار داد.

دونالد ترامپ Trump ناکارآمدی دولت خود را نسبت به این موضوع نپذیرفته و در عوض طی پیامی توییتری مدیریت اشتباه جنگل‌ها را عامل این آتش‌سوزی معرفی کرد ومسئولان سازمان‌های مربوط را به قطع بودجه تهدید کرد. این اظهار نظر ترامپ در چنین شرایط مرگباری با واکنش شدید سیاست مداران، آتش‌نشانان و چهره‌های مشهور ایالات متحده مواجه شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟