جلال پوران‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساعت 7 و 20 دقیقه صبح امروز مسمومیت سه نفر با گاز منواکسید کربن در روستای گوی‌زنان بخش لوداب گزارش شد که بلافاصله آمبولانس اورژانس لوداب به محل اعزام و مسمومین که دو خانم و یک مرد بودند را بعد از اکسیژن‌درمانی به درمانگاه لوداب منتقل کردند.

وی افزود: حدود ساعت 10 صبح امروز نیز مسمومیت پنج نفر از یک خانواده در شهر مادوان گزارش شد که بلافاصله آمبولانس اورژانس مادوان مسمومین را که سه کودک، یک خانم و یک آقا بودند پس از اکسیژن‌درمانی به بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج انتقال دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث Accidents و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسمومین دچار سرگیجه، تهوع، استفراغ و بی‌حالی شده بودند، گفت: دیروز نیز در شهرک فرهنگیان باشت سه مورد گازگرفتگی گزارش شد که هر سه مورد بعد از انجام اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس باشت به درمانگاه این شهر انتقال داده شدند.

پوران‌فرد علت مسمومیت این افراد را گاز آترا و سوخت زغال عنوان و بیان کرد: هم‌اکنون وضعیت مسمومان خوب گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در فصل سرما آمار گازگرفتگی بالا بوده و هموطنان باید نکات ایمنی را رعایت کنند، گفت: در صورت مشاهده فردی که دچار مسمومیت با گاز شده باید او را به سرعت از محیط آلوده خارج کرده و در جریان هوای آزاد قرار داد.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از هم‌استانی‌ها خواست در صورت بروز چنین حوادثی سریع با اورژانس 115 تماس گرفته و تا رسیدن اورژانس هیچ خوراکی یا نوشیدنی به فرد مسموم ندهند زیرا به دلیل تهوع و استفراغ احتمال خفگی در فرد مسموم بیشتر می‌شود.

پوران‌فرد بیان کرد: به محض اطمینان از وجود گاز مونوکسیدکربن در محیط باید خیلی سریع وسایل گرمایشی را خاموش و جریان گاز را قطع کنید و به هیچ وجه کلید برق را نزنید چون ممکن است منجر به آتش‌سوزی شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟