سیاوش ارجمندزاده جست‌وجو و نجات دریایی را از برنامه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اظهار داشت:استان بوشهر با برخورداری از 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس یکی از استان‌های مهم در عرصه جست‌وجو و نجات دریایی است.

وی با بیان اینکه 5 پایگاه جستجو و نجات دریایی در سواحل استان بوشهر شبانه‌روز آماده باش هستند افزود: در استان بوشهر 13 پایگاه و ایستگاه نجات دریایی و مخابراتی شامل هشت ایستگاه مخابرات دریایی و پنج پایگاه جست‌وجو و نجات دریایی فعالیت می‌‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه پایگاه‌های جستجو و نجات دریایی در تمام شبانه‌روز پاسخگوی مشکلات شناورها در خلیج فارس هستند و به یاری آنان می‌شتابند خاطر نشان کرد: شناورهای حادثه Incident دیده در خلیج فارس با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌تواند با مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهراز طریق شماره تلفن 1550 تماس برقرار و خدمات لازم را دریافت کنند.

ارجمندزاده از نجات سرنشینان یدک‌کش حادثه دیده در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد:یک فروند شناور یدک‌کش گامرو در فاصله 30 مایلی بندر عسلویه در خلیج فارس به سبب خاموش شدن موتور از ادامه مسیر بازماند.

وی با بیان اینکه پس از اعلام به مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر شناورناجی 18 از بندر عسلویه به موقعیت مورد نظر اعزام شد گفت: امدادگران شناور ناجی 18 پس از مهار شناور حادثه دیده 12 سرنشین این شناور را از غرق شدن نجات دادند و به بندر عسلویه منتقل کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه نجات یافتگان در سلامت کامل هستند تاکید کرد: به فرماندهان و خدمه شناورها توصیه می‌شود ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه، دچار بحران نشوند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 436618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟