مجتبی خالدی درباره آتش سوزی انباری در میدان هرندی گفت: ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر امروز در پی تماس هموطنان با سامانه ۱۲۴ سازمان آتش نشانی حدود ۶ ایستگاه به همراه چندین دستگاه تانکر آب و خودرو‌های حامل تجهیزات تنفسی و خودروهای پشتیبانی و همچنین نیرو‌های ستاد بحران از شهرداری منطفه ۱۲ به محل اعزام شدند.

وی در ادامه گفت: در انباری به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع که ابتدا اعلام شد انبار مواد غذایی است، ولی وقتی آتش نشانان به محل رسیدند انبار کاملا شعله ور بود و صدای انفجار‌هایی شنیده می‌شد و قطعات اسپری و خوشبوکننده‌ها و افشانه هایی که به فواصل دور پرتاب می‌شد مشخص شد که انواع مواد در این بخش انبار شده است.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: آتش نشانان از قسمت‌های مختلفی که شامل سقف‌ها و پشت بام‌هایی که خانه‌های مسکونی کوچک و قدیمی بودند و هم از طریق نفوذ به انبار عملیات را از چند طرف شروع کردند. این انبار دارای سقف قدیمی و شیروانی ناایمن بود و به محض اینکه کمی دما بالا رفته بود این سقف‌ها شعله ور شده بود و روی اجناس ریخته بود.

مجتبی خالدی در ادامه بیان داشت: آتش نشانان سریعا وارد عمل شده و توانستند خیلی سریع آتش را تحت کنترل خود درآوردند. اکنون آتش خاموش شده و از سرایت به منازل مسکونی اطراف جلوگیری شده است. نیرو‌ها مشغول لکه گیری هستند و با توجه به پرت شدن افشانه ها و اسپری‌ها به منازل اطراف که حتی شیشه‌های برخی منازل را هم شکسته بود حدود ۱۰ ساختمان مسکونی اطراف تخلیه شد؛ که آسیبی به افراد وارد نشود.

سخنگوی اورژانس کشور اظهار داشت: مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم. خسارات مالی زیادی به به محل وارد شده است. تا دقایقی دیگر عملیات لکه گیری تمام و فرماندهی عملیات تعدادی از نیرو‌ها را مرخص خواهد کرد؛ و ۲ یا ۳ ایستگاه برای مراحل پایانی عملیات در محل حاضر خواهند بود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟