امدادرسانی به ۲۲ خانواردسیل زده در روستا‌های پیرانشهر/ اقلام زیستی و خوراکی در بین سیل زدگان توزیع می‌شود

سعید رهبر سوره سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی درخصوص اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر استان در مناطق سیل زده گفت: در پی کاهش دما و وزش باد‌های شدید و بارش اولین باران‌های پاییزی از صبح روز جمعه ۹۷/۸/۴ در مناطق مرکزی و جنوبی استان آذربایجان غربی وقوع سیل در مناطقی از ارومیه و پیرانشهر موجب فعال شدن مرکز EOC ستاد جمعیت استان و اعلام آماده باش نیرو‌های امدادی گردید.

وی، افزود: این حوادث Accidents که درکیلومتر ۶۵ محور ارومیه- دیزج در دوبخش محال مرگور در روستا‌های لورزینا- کسیان- کلابهی و سوله دگل و محال نازلو در روستا‌های عباس آباد و دستجرد همچنین شهرستان پیرانشهر در روستا‌های کهنه لاهیجان و بیکوس به وقوع پیوست تیم‌های امداد رسانی به سرعت در محل حاضر شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، عنوان کرد:در ارومیه یک تیم ارزیاب و ۲ تیم تخصصی سیلاب اعزام و در مناطق متاثر از سیل در بخش‌های محال مرگور و محال نازلو جمعا ۶ روستا تحث تاثیر سیل فرار Escape گرفته بودند.

وی، با اشاره به اینکه خوشبختانه سیل خسارات جدی و آسیب جانی و مالی در بر نداشت، ادامه داد: البته جز آب گرفتگی یک باب منزل مسکونی در روستای لورزینا که با اعزام نیرو‌های امدادی تخلیه آب صورت گرفت.

رهبرسوره، گفت: عملیات امدادرسانی در ارومیه صبح روز شنبه با شرکت مجموعا ۱۴ نفر نیروی عملیاتی و بکارگیری ۳ دستگاه خودروی امدادی و ۵ دستگاه موتور پمپ و لجن کش پایان یافت.

سرپرست جمعیت هلال احمرآذربایجان غربی، بیان کرد: همزمان با عملیات امدادرسانی در ارومیه، بارش شدید باران در پیرانشهر نیز موجب جاری شدن سیل در روستا‌های کهنه لاهیجان و بیکوس گردید.

وی، تصریح کرد: با هماهنگی EOC استان بلافاصله ۲ تیم از جمعیت هلال احمر پیرانشهر متشکل از ۱۲ نفر نیروی عملیاتی ۴ پرسنل و ۸ امدادگر جهت ارزیابی اولیه و برآورد خسارات احتمالی بوسیله یک دستگاه آمبولاس و یک دستگاه خودروی پیکاپ به منطقه حادثه Incident اعزام گردیدند.

رهبر سوره، گفت: با ارزیابی‌های انجام شده مبنی بر تخریب بعضی ابنیه در روستای بیکوس و آسیب حدودا ۱۵ خانور در روستای کهنه لاهیجان، با دستور معاونت امداد و نجات ۳ تیم پشتیبان- مستندساز و ارزیاب از ستاد استان متشکل از ۴ نفر نیروی عملیاتی بوسیله یک دستگاه هایلوکس و یک دستگاه خاور که جهت تقویت و تجهیز انبار امدادی پیرانشهر از اقلام غذایی و زیستی بارگیری شده بود، به این شهرستان اعزام گردیدند.

وی، بیان داشت: یک محموله نیز حاوی اقلام غذایی و زیستی جهت پشتیبانی انبار از جمعیت اشنویه به پیرانشهر ارسال گردید.

سرپرست جمعیت هلال احمرآذربایجان غربی، تاکیر کرد: عملیات ارزیابی و برآورد خسارات جهت اسکان احتمالی و توزیع اقلام به خانوار‌های آسیب دیده از سیل از صبح روز شنبه نیز ادامه یافت.

رهبرسوره، ابراز کرد: تاکنون عملیات پیرانشهر مجموعا با حضور ۲۹ نفر نیروی عملیاتی از ستاد و پیرانشهر با بکارگیری ۸ دستگاه خودروی امدادی در حال انجام می‌باشد و همچنان ادامه دارد.

وی، گفت: در ضمن عملیات توزیع اقلام پس از اتمام ارزیابی انجام خواهد شد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟