امدادرسانی به شناورهای حادثه دیده در آبهای خلیج فارس آغاز شد

سیاوش ارجمندزاده با اشاره به ناپایداری‌های جوی همراه با وزش تندباد در استان بوشهر اظهار داشت: در پی این وضعیت برای کمک رسانی به شناورهای حادثه Incident دیده در خلیح فارس اعلام اضطرار شد.

وی با اشاره به استقرار شش پایگاه جستجو و نجات دریایی در بنادر استان بوشهر تصریح کرد: دراین پایگاه‌ها شناورهای ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی تخصصی به سانحه دیدگان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات سرنشینان یک شناور در 5 مایلی جزیره خارگ خبرداد و بیان کرد: این شناور با نام «سیاوش 3»، با هشت ملوان از کویت به سمت بوشهر در حرکت بود که صبح امروز در 5 مایلی جزیره خارگ به گل زد و متوقف شد.

ارجمندزاده از اعزام شناور ناجی 20 برای نجات سرنشینان این شناور خبر داد و افزود: با اعلام امداد رسانی، بلافاصله نیرو‌های پایگاه جستجو و نجات دریایی خارگ با شناور ناجی 20، برای کمک به این شناور اعزام شدند و سرنشینان آن را نجات دادند.

وی با اشاره به اعزام ناجی 11 برای کمک رسانی به شناور مفقودی در بندر بوالخیر تنگستان گفت: پس از اعلام مفقود شدن قایق صیادی در 20 مایلی بندر بوالخیر تنگستان، شناور ناجی 11 پایگاه جستجو و نجات دریایی عامری برای جستجو و نجات عازم محل مورد نظر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اعزام ناجی 2 برای کمک به شناور موتور لنج در بندر دیر خاطر نشان کرد: موتور لنجی که در 17 مایلی بندر دیر دچار آبگرفتگی شده بود برای نجات سرنشینان و جلوگیری از غرق شدن شناور عازم منطقه شد.

در همین حال مدیرگروه پیش‌بینی هواشناسی Meteorology استان بوشهر نسبت به وزش باد قابل ملاحظه و گاهی تندبادهای لحظه‌ای خصوصا بر روی دریا و در پی آن افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا هشدار داد.

زهرا راستگو بیان کرد: پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از 70 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 2.5 مترافزایش یابد.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیرضروری به‌ویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی در خلیج فارس اجتناب شود.

منبع: تسنیم

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟