به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، این طوفان همچنان سواحل جنوبی چین و استان‌های گوانگ‌دونگ، گوانگشی و هانیان چین را تحت تاثیر خود قرار داده و پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌ها و وزش بادهای شدید تا فردا (سه‌شنبه) ادامه یابد.

تاکنون ۲.۴۵ میلیون نفر تنها در استان گوانگ دونگِ چین در سرپناه های عمومی پناه داده شده اند و همچنین مرگ چهار تن در این کشور بر اثر طوفان تایید شده است.

در پی این حوادث به ساکنان هنگ کنگ نسبت به دور ماندن از خطوط ساحلی هشدار داده شده و خدمات اتوبوسرانی، کشتیرانی و راه آهن در این منطقه به حالت تعلیق درآمده است. حدود ۹۰۰ پرواز نیز در فرودگاه هنگ کنگ که یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان به شمار می‌رود لغو شده است.

رصدخانه هنگ کنگ اعلام کرده که طوفان "منگهوت" با وزش بادهایی با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، قوی‌ترین طوفانی است که از سال ۱۹۷۹ میلادی این منطقه را در نوردیده و تاکنون ۱۱۱ زخمی و مصدوم در هنگ کنگ برجای گذاشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، طوفان "منگهوت" چند روز پیش‌ فیلیپین را در نوردید و باعث خرابی های بسیاری از جمله رانش زمین و ویرانی ساختمان‌ها شد. این طوفان در فیلیپین منجر به کشته شدن دست‌کم ۶۵ تن و مفقود شدن ۴۳ تن دیگر شده است. نگرانی ها مبنی بر مدفون شدن ده‌ها تن از ساکنان فیلیپین در پی وزش بادهای شدید و رانش زمین و افزایش تلفات به بیش از ۱۰۰ تن در این کشور وجود دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرگ تلخ مسافر کربلا در بازگشت به ایران!

رفتار وحشیانه منصور و مادرش با نرگس / او را بی حجاب بیرون انداختند

شرط مسخره نسرین با دوست قدیمی اش / مرد عاشق پیشه آبرویش را باخت!

تجاوز گروهی 12 سرباز به دختر 19 ساله / ناگفته های تلخ دختر جوان + عکس

عکس شناگر امریکایی که لقمه کوسه سفید شد + جزییات

راز مرگ شهریار لو رفت!

تازه ترین جزییات از قتل بیت کوینی در مشهد! + عکس

قتل سریالی 4 زن خاص! / یک زن قاتل را لو داد!

کشف جسد دختر 10 ساله در پارک / مظنون مرد 41 ساله است! + عکس

زن مدلینگ به دار آویخته شد! + عکس

این زن وحشتناک است! / همه می ترسند! + عکس 16+

لحظه انفجار وحشتناک پراید در پمپ گاز + فیلم

دردسر همخوابی دختر 20 ساله با پسر 14 ساله+عکس

کدخبر: 417413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟