به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، شیرزاد نجفی با اعلام این خبر گفت: یک فقره آتش‌سوزی در کوه زنگور شهرستان چگنی گزارش شد که با حضور و هوشیاری به‌موقع دیده‌بانان عوامل حریق شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان چگنی عوامل آتش‌سوزی دستگیر و هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری به اعلام دلیل حریق اشاره کرد و گفت: انجام عملیات جوشکاری بر روی دکل‌های فشارقوی برق ‌و بی‌مبالاتی پیمانکار مربوط به مرمت دکل‌ها ‌و عدم رعایت موارد ایمنی براثر جرقه جوشکاری و وزش باد موجب حریق شد.

نجفی تصریح کرد: قسمتی از مراتع و جنگل‌های شهرستان چگنی براثر این آتش‌سوزی طعمه حریق گردید که با تلاش و حضور به‌موقع کارکنان منابع طبیعی ‌یگان حفاظت دیده‌بانان نیروهای مردمی و بسیج آتش‌سوزی کاملاً مهار شد.

وی در ادامه بیان کرد: توپوگرافی خاص منطقه و شیب تند بالای اراضی موجب شد در قسمتی از منطقه اطفاء شده حریق دوباره رخ دهد که بار دیگر با حضور به‌موقع کارکنان منابع طبیعی یگان حفاظت نیروهای مردمی و همکاری خوب فرمانداری شهرستان چگنی آتش‌سوزی کاملاً مهار شد.

نجفی گفت: باتوجه به وضعیت منطقه، نیاز است نیروها پس از اطفاء حریق، ۴۸ ساعت در منطقه مستقر باشند، در حال حاضر نیروهای منابع طبیعی و دیده‌بانان در منطقه حضور دارند و بر حریق کاملاً مهارشده نظارت دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از مردم خواست با توجه به پوشش انبوه علف‌های خشک، با رعایت نکات ایمنی از برافروختن هرگونه آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

نجفی در پایان با قدردانی از مردم که همیشه و در همه حال در کنار کارکنان منابع طبیعی حضور دارند، افزود: از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه حریق سریعاً با تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پیشنهاد شرم آور مرد 70 ساله و پولدار تهرانی به دختر 22 ساله سرایدار + عکس

سهیل زن دوستش را در 20 روز مال خود کرد !

حمله وحشیانه با چوب به نمازگزاران در مسجد + فیلم

سرنوشت یک جوان که عاشق دختر همسایه بود و شاهد قتل در باغ

نبش قبر نوزاد راز زایمان پنهانی زن جوان را لو داد + تصویر

تصویری تلخ از نوزاد کرمانشاهی رها شده در کیسه زباله !

تجاوز چندش آور 2 مرد شیطان صفت به یک سگ ! +عکس

دستور قاضی برای عقیم کردن مرد کثیف! / او به زن حامله هم تجاوز کرده بود + عکس

عشق پنهان دختر دانشجو برای عروس و داماد دردسر ساز شد

سرنوشت شوم برای فرنگیس که دور از چشم شوهرش با یک راننده پراید بود

ترس از عمل جراحی مرد بیمار را در تهران کشت! + عکس

همخوابی شهره با راننده پراید در کرج / شوهر بی نوا دیر راز او را فهمید + عکس

اولین عکس از جسد 11 تروریست که در اشنویه کشته شدند + اطلاعیه سپاه

 

کدخبر: 406752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟