دولت محلی «پورتوریکو» آمریکا در گزارشی که به تازگی منتشر کرده بی‌سر و صدا پذیرفته که در جریان طوفان «ماریا» که پارسال این منطقه را درنوردید، بیش از ۱۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این رقم بیش از ۲۰ برابر آماری است که در یک سال گذشته به عنوان آمار رسمی کشته‌ها اعلام شده بود.

این طوفان شهریورماه سال گذشته (سپتامبر ۲۰۱۷) با سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت پورتوریکو را در نوردید و با تخریب زیرساخت‌های برق، کل جزیره را در خاموشی فرو برد.

آبان‌ماه سال گذشته، دو ماه بعد از طوفان گزارش شده بود برق ۸۲ درصد از ساکنان این منطقه هنوز وصل نشده است.

روزنامه گاردین، روز گذشته (چهارشنبه) گزارش داده بود در حالی که ۱۰ ماه از این طوفان می‌گذارد نزدیک به ۱۰۰۰ خانوار که در مناطق فقیرتر جزیره سکونت دارند هنوز بدون برق مانده‌اند.

دولت محلی در آمار‌های رسمی، شمار افراد کشته‌شده بر اثر این طوفان را ۶۴ نفر اعلام کرد. از آن زمان به بعد، علی‌رغم آنکه ارزیابی‌های علمی نشان می‌دادند آمار‌های رسمی انطباقی با شمار واقعی تلفات ناشی از این طوفان ندارند، تغییری در این آمار‌های رسمی ایجاد نشد.

این دولت، اما، در پیش‌نویس گزارشی به کنگره که در آن خواستار دریافت ۱۳۹ میلیارد دلار برای عملیات‌های بازسازی شده، اعتراف کرده که در چهارماه پایانی سال ۲۰۱۷ (شهریورماه تا دی‌ماه ۱۳۹۶) شمار افراد فوت‌شده نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، ۱۴۲۷ نفر بیشتر بوده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، این ارقام از آمار‌های فوتی‌های ثبت‌شده اقتباس شده‌اند. این آمار‌ها در ماه ژوئن منتشر شده‌اند، اما مقام‌های دولت محلی پورتوریکو هیچ‌گاه علناً به آن اعتراف نکرده‌اند.

دولت محلی در بخشی از این گزارش به کنگره نوشته است: «با آنکه آمار‌های رسمی اداره ایمنی عمومی پورتوریکو شمار کشته‌شده‌ها را ۶۴ نفر اعلام کرده، شمار واقعی تلفات بسیار بالاتر به نظر می‌رسد.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «طبق گزارش‌های اولیه ۶۴ نفر جانشان را از دست دادند. این برآورد، بعداً اصلاح و به ۱۴۲۷ نفر تغییر داده شد.»

دولت محلی پورتوریکو از سال گذشته به دلیل اعلام غیرواقعی شمار تلفات ناشی از طوفان «ماریا» به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

مشکل برق در آن منطقه برای ماه‌ها ادامه داشته و این موضوع باعث افزایش مرگ و میر بر اثر بیماری‌های مختلف از دیابت Diabetes گرفته تا بیماری‌های عفونی شده است. نیویورک‌تایمز نوشته عده زیادی از ساکنان جزیره به دلیل عدم دسترسی به بیمارستان یا نبود برق برای استفاده از دستگاه‌هایی که برای تنفس به آن‌ها نیازمندند جان باخته‌اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این مادر و دختر زیبایش به طرز وحشیانه ای به شهادت رسیدند+ تصاویر

پیدا شدن جنازه مرد سلاخی شده در جنوب تهران

ماجرای بلایی که سر تورج قنبرزاده آمد / کسی او را دیده است؟+ عکس

به شهادت رسیدن 23 سرباز وطن در کردستان

اعدام 3 مرد کثیف در هرمزگان / آنها شرافت یک زن را بر باد دادند!

مرگ نوزاد بخاطر لاکچری‌بازی هنگام زایمان !

این زن علیه پسر نوبخت شکایت شوم کرد! + عکس

طلاق مینا که راز مخوف شوهرش را می دانست!

یک فاجعه / معلم خصوصی با 22 دختر 16 ساله چه کرد؟! + عکس

دست درازی فروشنده ها ی بی حیا به دختر بد لباس! + عکس

اعتراف عجیب شرور معروف تهران / زندگی ام شبیه وحید مرادی است + فیلم و عکس

درخواست شیطانی دختر عموی عروس از تازه داماد

کدخبر: 406020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟