انحراف‌های مرگبار در جنوب کرمان

جنوب کرمان هفت شهرستان تحت پوشش دارد و در هر شهرستان حداقل سه یا چهار مرکز بخش یا شهر وجود دارد که این شهرها از نقاط مختلفی به هم متصل می‌شوند؛ قبل از استقرار فرمانداری‌ها، این راه‌ها به صورت خاکی یا بعضا آسفالت به عنوان جاده بین روستایی، بخشی و نهایتا بین شهری مورد استفاده قرار می گرفته‌اند که امروزه از این راه‌ها به عنوان بین شهرستان از آن استفاده می‌شود.

مسعود جمیلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان می‌گوید: در جنوب استان کرمان ۸ محور به صورت اصلی و بین شهری استفاده می‌شود که قبلا کم تردد و فرعی روستایی بوده و از جمله محورهایی که در حال حاضر بین شهرستانی استفاده می‌شود، جیرفت - فاریاب و جیرفت _ بافت و رودبار _ بهادر آباد است که سهم بسزایی در بروز تصادفات را به خود اختصاص دادهاند.

وی افزود: در محور بزرگراهی جیرفت - کهنوج با توجه به قرارگرفتن روستاهای پر جمعیت و کشاورزی‌های وسیع در حاشیه محور، مخاطرات زیادی رانندگان و ساکنان حاشیه این محور را تهدید می‌کند که یکی از این مخاطرات، ایجاد و احداث راه‌های دسترسی غیرمجاز مستقیم به مسیر بزرگراهی از روستاهای حاشیه‌ای و مزارع به محور اصلی جاده است.

وی از شناسایی بیش از 60 نقطه و محل دسترسی کشاورزی، مسکونی، دامپروری، صنعتی در محور بزرگراهی جیرفت – کهنوج خبر داد و افزود: احداث این راه های دسترسی مستقیم با توجه به سرعت بالا در بزرگراه زمینه ایجاد تصادفات را افزایش می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: کمک به رفع نقاط حادثه‌خیز در این محور بزرگراهی باید با همکاری همه دستگاه‌های همکار، دهیاری‌ها و به ویژه مردم صورت گیرد.

جمیلی با اشاره به هزینه میلیاردی سالانه برای ایمن سازی این محور از جمله اجرای شیب شیروانی، نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات، تابلوهای اخباری و روشنایی افزود: فرهنگ سازی رانندگی ایمن و رعایت ساکنان حاشیه بزرگراه برای استفاده از این محور هم نقش بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از برگزاری 3 جلسه هماهنگی برای تقسیم کارهای فعالیت‌های عملیاتی در این محور خبر داد و گفت: با توجه به بروز 482 فقره تصادف Crash در سال گذشته و کشته شدن 234 نفر در محورهای جنوب استان کرمان با همکاری دستگاه های همکار نظیر قرارگاه پلیس Police راه جنوب استان، مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و هلال احمر، کمیته اجرایی ایمنی حمل ونقل جنوب استان، تشکیل و با برنامه برای کاهش تصادفات امسال وارد میدان شده‌ایم.

مجتبی محمودی، معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان و دبیر کمیته اجرایی ایمنی حمل ونقل جنوب استان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: در قالب این کمیته اجرایی با تشکیل کارگروه‌های مختلف با حضور کارشناسان حوزه قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان، ایمنی و ترافیک، ایمنی راه، نگهداری راه ها، نگهداری ابنیه، حقوقی و حریم، مرکز مدیریت راه ها و هم‌چنین تیم‌های عملیاتی راهداری شهرستان، فعالیت‌هایی به صورت هر روز با اکیپ‌های فعال در محور انجام می‌شود که نیازمند همکاری مردم و دهیاری‌های روستاهای حاشیه بزرگراه برای اصلاح جاده‌هاست.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب استان، با افزایش استقرار تیم‌های گشتی پلیس راه، کنترل شدید بر روی تخلفات حادثه Incident ساز و برخورد قاطع با متخلفین انجام می‌شود. در کمیته ایمنی، طرح‌های کارشناسی میدانی اجرا شده است و امیدواریم در صورت اجرای با برنامه این طرح‌ها، کاهش چشمگیری در تصادفات این محور داشته باشیم.

محمودی از اجرای طرح ایمن سازی و کاهش تصادفات در دیگر محورهای پر حادثه جنوب استان پس از اجرای موفقیت آمیز این طرح در محور بزرگراهی جیرفت – کهنوج خبر داد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / حمام خون در پارتی شبانه شهرک غرب + عکس

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

دردسر دختر همسایه برای جوانی که تازه از خدمت سرباز برگشته بود

تشییع جنازه با رقص!+ فیلم

شیطنت های مجردی عروس چشم عسلی داماد را به دادگاه کشاند

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! + عکس

راز کبودی های وحشتناک در بدنش عروس جوان / داماد در شهرستان بود!

تجاوز 8 مرد به زن شوهردار در شهر مرزی / شوهر بی غیرتم هیچ کاری نکرد

فرار عروس 16 ساله از خانه شیاطین / 4 جوان می خواستن با من همخوابی کنند!

زنم در آغوشم اوردوز کرد! / گفتگو با دزد خانه های قلهک تهران + فیلم و عکس

کدخبر: 403688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟