به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، عباس سلطانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه وقوع آتش سوزی در تالاب میانگران این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: با اقدام به موقع نیروهای اداره محیط زیست آتش مهار شد.
وی حادثه Incident امروز را اولین آتش سوزی سال جاری در داخل محدوده تالاب میانگران عنوان و تصریح کرد: براساس بررسی های صورت گرفته علت اصلی این آتش سوزی عوامل انسانی است و طبق معمول هرسال با آغاز فصل تابستان حوادث آتش سوزی در تالاب میانگران نسبت به دیگر فصول سال بیش تر می شود.
سلطانی با اشاره به اینکه برخی عوامل انسانی با هدف تصرف زمین های تالاب اقدام به آتش زدن این اراضی می کنند اذعان داشت: تصرف اراضی و ورود به حریم تالاب میانگران از عمده موضوعات پرونده های زیست محیطی است و در حال حاضر تعداد 25 پرونده علیه تخریب کنندگان حریم تالاب به دستگاه قضایی ارائه شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه به تبرئه افرادی که به حریم تالاب آسیب زده اند از سوی دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: آن دست از افرادی هم که محکوم می شوند باید تمام خسارت های صورت گرفته را جبران کرده و در این زمینه کارشناسان و ماموران حفاظت محیط زیست هوشیارانه عمل می کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: خسارت به زیستگاه جانوران کمیاب و نیز پوشش های گیاهی با ارزش در منطقه برای سودجویان و متخلفان، برخوردهای جدی را در پی خواهد داشت.
عضو شورای اداری شهرستان ایذه در ادامه با بیان اینکه اداره محیط زیست متولی تالاب است، بیان داشت: خبر آتش سوزی هفته گذشته تالاب میانگران این شهرستان صحت نداشت و آن حادثه در مزارع اطراف تالاب رخ داده بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

چالش رقص خیابانی کار دست دختر جوان داد +فیلم

مردان شیطان صفت کبری 14 ساله را محاصره کردند! + عکس

گذرنامه عجیب شهرام جزایری +عکس و سند

مردان شیطان صفت کبری 14 ساله را محاصره کردند! + عکس

رشد 2 دست نوزاد روی شکم یک دختربچه! + عکس های عجیب

صدور کیفرخواست برای مهرداد میناوند !

جواب بله دختر 19 ساله تبریزی برای صیغه شدن / 100 جوان به دام افتادند!

روش خنده‌دار یک زندانی برای فرار از زندان + تصویر

تجاوز گروهی وحشیانه به دختر 17 ساله در استخر خصوصی

دار زدن کبری رضایی 14 ساله با چادر در مقابل خانه اش + عکس

تجاوزهای سریالی به 2 پسر در مکانی مقدس!+ عکس

تجاوز وحشیانه برادر شوهر به عروس جوان / این زن در جنوب تهران قتل عام به راه انداخت + عکس

کدخبر: 402842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟