به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بارش باران‎های موسمی باعث جاری شدن سیل در شمال شرق هند و کشته شدن دست کم ۸۰ تن شده است. 
هر ساله در فصل باران‎های موسمی در هند- که معمولاً از ماه ژوئن آغاز و تا ماه سپتامبر ادامه می‎یابد- ده‎ها هزار ساختمان و منزل مسکونی را سیلاب فرا می‎گیرد. از ماه مه امسال تاکنون، بیش از ۵۴۵ تن در هند بر اثر سیل و رانش زمین کشته شده و بیش از یک میلیون تن تحت تأثیر این بلایای طبیعی قرار گرفته‎اند. 
سانجای کومار، رئیس بخش مدیریت بحران در استان اوتار پرادش در غرب بیهار گفت: از روز پنجشنبه تاکنون به دنبال بارش سنگین باران‌های موسمی، حدود ۸۰ تن از مردم بر اثر فروریختن خانه‎ها یا دیوار‌ها در این منطقه کشته شده‎اند. سیلاب حتی به درون بیمارستانی که بیماران در آن بستری هستند، نفوذ کرده و کف بیمارستان را که تخت‌های بیماران و تجهیزات پزشکی در آن قرار دارد، حدود بیست سانتی‌متر آب فراگرفته است. 
استان‎های همجوار استان اوتار پرادش نیز با هشدار سیل و رانش زمین مواجه شده‎اند و مقامات محلی تاکنون سه هزار تن را از مناطق نزدیک رود یامونا که سطح آبِ آن بسیار بالا آمده است، تخلیه کرده‎اند. یک پل Bridge ۱۵۰ ساله‎ آهنی که آب این رود تا زیرِ سطح آن بالا آمده، تا اطلاع ثانوی بسته شده است.
در استان آسام حدود دویست هزار تن در اردوگاه‎های موقتی به‎سر می‎برند. بارش سنگین باران‎های موسمی حتی در شهر بمبئی باعث جاری شدن سیل و اخلال در عبور و مرور خودرو‌ها شده است.
 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

چالش رقص خیابانی کار دست دختر جوان داد +فیلم

مردان شیطان صفت کبری 14 ساله را محاصره کردند! + عکس

گذرنامه عجیب شهرام جزایری +عکس و سند

مردان شیطان صفت کبری 14 ساله را محاصره کردند! + عکس

رشد 2 دست نوزاد روی شکم یک دختربچه! + عکس های عجیب

صدور کیفرخواست برای مهرداد میناوند !

جواب بله دختر 19 ساله تبریزی برای صیغه شدن / 100 جوان به دام افتادند!

روش خنده‌دار یک زندانی برای فرار از زندان + تصویر

تجاوز گروهی وحشیانه به دختر 17 ساله در استخر خصوصی

دار زدن کبری رضایی 14 ساله با چادر در مقابل خانه اش + عکس

تجاوزهای سریالی به 2 پسر در مکانی مقدس!+ عکس

تجاوز وحشیانه برادر شوهر به عروس جوان / این زن در جنوب تهران قتل عام به راه انداخت + عکس

کدخبر: 402841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟