با گذشت بیش از 2 روز از خاموش شدن آتش در تالاب هورالعظیم بخش کشور عراق اما همچنان انتشار بوی نامطبوعی در اهواز سبب رنجش مردم شده و به دنبال شدت گرفتن این بوی مشمئز کننده تردد در سطح شهر نه تنها دشوار شده است بلکه شهروندان نسبت به وضعیت به بارآمده معترض و گلایه‌مند هستند.

علی ساعدی یکی از شهروندان منطقه کیان آباد اهواز با اشاره به بوی دود منتشر شده در هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه دیشب ناگهان بوی نامطبوعی در منطقه منتشر شد و با توجه به اعلام خبری مبنی بر خاموش کردن آتش در تالاب هورالعظیم فکر کردیم در خیابان فردی اقدام به آتش سوزی زباله‌ها کرده است.

بویی شبیه سوختن زباله سبب مختل شدن زندگی اهالی منطقه شد

وی افزود: اما وقتی از فضای خانه خارج و وارد خیابان شدیم شدت بوی نامطبوع به حدی بود که نمی‌توانستیم در خیابان بایستیم البته متوجه شدیم که زباله‌ای آتش نگرفته است.

مریم تالشی نیز با بیان اینکه ساکن کوی ملی حفاری است، گفت: دیشب بوی دودی سفید تمام فضای منطقه را در برگرفت که بیشتر به بوی سوختن زباله شبیه بود اما زباله‌ای در نزدیکی منزل سوزانده نشده بود.

وی افزود: متاسفانه این بوی نامطبوع از حوالی ساعت 12 شب تا حوالی ساعت 8 صبح به شدت موجب آزار و اذیت ما شد و بعد از آن هوا به حالت طبیعی برگشت.

انتشار بوی نامطبوع سبب شد شب تا صبح را با ماسک سپری کنیم

فرزاد مودت یکی دیگر از شهروندان ساکن در اهواز در این باره گفت: منزل ما در منطقه کمپلو شمالی واقع است و متاسفانه در تمام این مدت با وجود اینکه مسئولان از خاموش شدن تالاب هورالعظیم در بخش عراق خبر داده بودند اما تردد در خیابان برای شهروندان این منطقه به شدت سخت بود و اغلب همسایه‌ها از ماسک استفاده می‌کردند.

وی که از بیماری آسم رنج می‌برد، ادامه داد: بنده نیز به علت مشکلات تنفسی که دارم از شدت بوی منتشر شده نتوانستم استراحت کنم و به عبارتی دود در طول این مدت زندگی خانواده من را مختل شده است.

آتش سوزی مجدد تالاب هورالعظیم در عراق عامل انتشار بوی نامطبوع در اهواز

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل سازمان محیط زیست خوزرستان درباره انشتار مجدد دود و بوی نامطبوع در فضای استان خوزستان به ویژه شهرهای جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: بعد از روز حدود 6 الی 7 روز تلاش هوافضای سپاه برای خاموشی آتش سوزی در تالاب هورالعظیم بخش عراق مجددا شعله‌های آتش به دلیل وزش باد و وجود نیزارهای خشک این تالاب دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: ساعت 13 و 30 دقیقه امروز از طریق نقشه های هوایی یک نقطه آتش سوزی در نقطه مقابل پاسگاه اسدپور هنگ مرزی کشور ایران دیده شد.

وی یکی از دلایل انتشار بوی بد حاصل از سوختن تالاب را اینورژن هوا اعلام کرد و افزود: در روز به دلیل تبادل هوایی انتشار بو به حداقل می‌رسد اما در شب به علت حالت سکونی که در هوا رخ می‌دهد این بو شدن بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش تسنیم، آتش سوزی در بخش عراقی تالاب حدود 20 روز طول کشید و طی آن بیش از 16 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم در بخش کشور عراق سوخت البته بخش کشور ایران نیز از این اتفاق ناگوار در امان نماند و 2 هزار هکتار از هور دچار آتش سوزی شد. تالاب مرزی هورالعظیم در جنوب غربی کشور ایران در خوزستان قرار دارد که یک سوم از آن در ایران و دوسوم در عراق واقع است.

هم‌استانی‌های زیادی در طول روزهای گذشته با حضور در صفحات خبرگزاری تسنیم خوزستان در شبکه های اجتماعی نسبت به این موضوع اعتراض کرده و خواستار حل مشکل ریشه ای این بو و دود شده اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آخرین کباب خوران شهرام جزایری پیش از دستگیری در مرز + فیلم

کتک خوردن بازکن سابق پرسپولیس از یک داور/ شکایت شد

مرد شیطان صفت پسربچه ای را به خرابه ای جنوب تهران برد

اولین فیلم از لحظه دستگیری شهرام جزایری هنگام فرار از مرز +عکس

دختر بودم و پنهانی صیغه امیر شدم / ویار بارداریم راز مرا لو داد

تجاوز چگونه در وجود انسان ها رشد می کند!؟

سرنوشت وحشتناک نوزاد 3 ماهه در ماشین همانند بنیتا + عکس

وقتی جنازه برادرم را دیدم دستانش از پوست آویزان بود + عکس

سرنوشت عجیب لیلی در استخر خانه فساد +عکس

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

3 روز مانده به پایان خدمت سربازی راز شومی از زنم فهمیدم! +فیلم گفتگو

بلایی که بر سر نوعروس 16 ساله در خانه مجردی آمد / او با پسرهای غریبه قرار مرار می گذاشت!

پرونده سکه های 100 میلیاردتومانی یک پادو در تهران

کدخبر: 402455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟