واحد صنعتی سوخته در شهرضا، تذکر کتبی گرفته بود

در حادثه Incident آتش سوزی روز گذشته شهرک صنعتی رازی شهرضا یکی از مخازن مواد شیمیایی در یک کارگاه صنعتی تولید مواد شیمیایی آتش گرفت و به سایر مخازن شامل تلوئن، تینر و حلال های 400 و 401 سرایت کرد.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحد تولید کننده انواع تینر واقع در فاز سوم شهرک صنعتی رازی شهرضا، به دلیل چیدمان نامناسب تجهیزات و مخازن خود در چهار حوزه ایمنی، ناایمن شناخته شده و اخطار کتبی برای آن صادر شده بود.

حمید قدوسی با بیان اینکه توجهی به این هشدارها و تذکر کتبی نشده بود، ادامه داد: بر اساس ارزیابی های اولیه، عدم رعایت اصول ایمنی و سهل انگاری در کار از دلایل احتمالی حادثه آتش سوزی روز گذشته است.

وی با اشاره به حادثه انفجار در یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی رازی شهرضا در سال گذشته و کشته شدن 2 تَن بر اثر آن گفت: واحد مذکور پس از آن حادثه با حکم دادگاه، تعطیل شد .

قدوسی اضافه کرد: این واحد اواخر سال 96 مجوز فعالیت گرفت با این حال از نظر فنی و بازرسی چندان مورد رضایت نبود و هشدارهای لازم به آن داده شد اما سه شنبه هفته گذشته مورخ 25 اردیبهشت مجدد دچار حادثه شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شرکت شهرک های صنعتی اصفهان بطور منظم به بررسی مسائل ایمنی واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی می پردازد، گفت: ما هشدارها و تذکرهای لازم را به این واحدها می دهیم اما در نهایت خود آنها مسئول ایمن سازی واحد خود هستند و اداره کار می تواند آنها را بدلیل عدم رعایت ایمنی تعطیل کند.

این کارشناس راه پیشگیری از وقوع حوادث Accidents در شهرک های صنعتی را رعایت اصول ایمنی در داخل واحدها دانست و تاکید کرد: واحدهای صنعتی باید به ارائه دوره های آموزشی به کارکنان و تامین تجهیزات ایمن سازی و اطفای حریق برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اصفهان تجهیزات ایمنی کافی را داخل شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر کرده است اما لازم است خود واحدها نیز به رعایت اصول ایمنی توجه کنند.

قدوسی با بیان اینکه شهرک رازی شهرضا حدود 150 واحد صنعتی فعال دارد، افزود: حدود 50 درصد آنها درزمینه صنایع شیمیایی فعال هستند.

شهرضا با 160 هزار جمعیت در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است . این شهرستان دارای پنج شهرک و ناحیه صنعتی است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عامل فاجعه مرگبار دراویش پاسداران تهران در آستانه مجازات + عکس

آقای بازیگر بخاطر مزاحمت ناموسی محاکمه شد + عکس

اولین عکس ها از خانم وکیل و صحنه قتل در لنگرود / دهیار با شلیک گلوله قاتل فرزانه شد + جزییات

خانم وکیل جوان را در لنگرود به رگبار بستند!

برهنه شدن بی شرمانه زن جوان در خیابان + فیلم لحظه دستگیری

فریده در اتاق خواب خانه مجردی اش سرنوشت کثیفی داشت

پاسخ های لاتی وحید مرادی به پرسش های خبرنگار حوادث + فیلم و عکس

زنده شدن مُرده در سالن مردگان پزشکی قانونی تهران

۱۰سال زندان به خاطر زنده زنده سوزاندن مادر و دختر / این مرد به زنش شک داشت!

ازدواج سوم پسر ۲۷ ساله آقای بازیگر معروف جنجالی شد + عکس

مهریه نجومی بازیگر مشهور زن خبر ساز شد + عکس

قاتلی که گوشت صورت قربانی خود را خورد!

قتل فجیع دختر 11 ساله با 60 ضربه چاقوی مادر + عکس

اخراج 8 مجری زن تلویزیون به خاطر چاقی + عکس

تجاوز خانم معلم با فریب پسر دانش آموز + عکس

کدخبر: 381908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟