مرگ و مفقود شدن ۶ تن در سیلاب‌های اخیر

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص امدادرسانی به سیل زدگان از روز 18 تا 22 اردیبهشت ماه اظهار کرد: 17 استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه،کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان گرفتار سیل و آبگرفتگی بودند.

وی افزود: 448 امدادگر هلال احمر در قالب 115 تیم امدادی به 8 هزار و 690 نفر در 91 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین گرفتار در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند و به 286 نفر خدمات اسکان اضطراری دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر 2 نفر را به مراکز درمانی منتقل و به 44 نفر خدمات سرپایی دادند.

سلیمی ادامه داد: طی 5 روز گذشته 5 نفر در حوادث Accidents فوت کردند که 2 تن از آنها اهل کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری بودند و به علت ریزش منزل مسکونی جان خود را از دست دادند. همچنین یک تن در اشنویه بر اثر برخورد صاعقه، یک تن در خوی از توابع استان آذزبایجان غربی به علت غریق در سیلاب و یک تن نیز در اهراز توابع استان آذربایجان شرقی به علت برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: یک تن از ساکنان طالقان از توابع استان البرز در سیل مفقود شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: امدادگران در طول این مدت از 89 منزل مسکونی گرفتار در سیل آب تخلیه و 3 دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رها سازی کردند.

سلیمی ادامه داد: در طول 5 روز گذشته امدادگران 57 دستگاه چادر، 3 هزار تخته پتو، 130 تخته موکت، 4 هزار و 400 کیلو گرم نایلون، 4 هزار و 440 قوطی کنسرو، 7 هزار قرص نان، 245 بطری آب معدنی، 350 کیلو گرم خرما، 570 کیلوگرم برنج، 145 کیلوگرم روغن، 385 کیلوگرم قند و شکر، 240 بسته بیسکوییت و 75 کیلوگرم کشمش توزیع کردند.

وی تصریح کرد: امدادرسانی در آذربایجان غربی،چهارمحال و بختیاری،خوزستان،فارس و کرمانشاه و عملیات جستجو مفقودی در البرز ادامه دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز راننده تاکسی به زن جوان در اتوبان / مسافر نیمه شب او بودم!+عکس

تجاوز خشونت آمیز مرد شیطان صفت به سه دختر 17 ساله + عکس

راز سقوط هواپیمای دختر ثروتمند ترکیه ای در ایران / خلبان پرواز کجاست؟!+ عکس

مرد 22 ساله وقتی از زندان مشهد آزاد شد، زنش با مرد دیگری زندگی می کرد + عکس

دردسر ازدواج پسر دانشجوی ایرانی با دختر افغان!

اولین عکس از محل برخورد شهاب‌سنگ در قائمشهر

بلایی که روزهای بارانی بر سر دخترها آمد+ عکس

محاکمه دانشجوی ارشد انرژی هسته ای به خاطر قتل در کرج + عکس

قیچی کردن موی دختر دبستانی در یک مدرسه آبادان / معاون پرورشی اخراج شد

دستگیری هانیه و خواهرش به خاطر اسید پاشی به یک دختر تهرانی

خودکشی هولناک دختر دانشجو / این دختر زیبا در دام یک مرد بود! + عکس

بروس لی بعد از ازدواج با 2 زن مشهور هم رفت و آمد پنهانی داشت +عکس

کدخبر: 379350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟