وحشت روستاییان از فوران آتشفشان در ژاپن

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، این چندمین بار در سال جاری میلادی است که این کوه آتشفشانی با ارتفاع یکهزار و 298 متر در ناحیه میازاکی در منطقه کیوشو فوران می کند.
گزارش تصویری تلویزیون ژاپن نشان می دهد که آتشفشان، فوران شدیدی کرده و گدازه های آن به اطراف پخش می شود و مردم در نواحی روستایی اطراف کوه ، هراسان می گریزند.
سازمان هواشناسی Meteorology ژاپن هشدار خود را در مورد آتشفشان این کوه از رتبه دو به سه ارتقا داده است و به مردم تاکید کرده است گدازه ها و مواد آتشفشانی ممکن است تا فاصله دو کیلومتری پرتاب شود.
رتبه پنج، بالاترین رده خطر آتشفشانی محسوب می شود. 
این کوه آتشفشانی از ماه ژانویه امسال بارها دچار فوران شده و در همان اولین موارد فعالیت خود جان یکی از ماموران انتظامی را گرفت و باعث زخمی شده دستکم 11 نفر دیگر شد.
آتشفشان 'شینمو' در همین منطقه نیز در پنج ماه گذشته بارها فعال شده و دود سیاه و مواد آتشفشانی از آن به فاصله پنج کیلومتری پرتاب شده است.
ژاپن دارای 110 آتشفشان فعال است که نزدیک به 47 مورد آنها در معرض مخاطرات فورانی هستند.
در سال 2014 میلادی به دلیل فوران کوه آتشفشانی 'اونتاکه' 63 نفر جانشان را از دست دادند که بالاترین تلفات از این حادثه Incident در 90 سال گذشته بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟